13. 09. 2013

Verdens bedste sparker afstemningen til FIFA FIFPro World XI i gang

Lionel Messi har afgivet sin stemme til FIFA FIFPro World XI, og dermed igangsat afstemningen til dette års verdenshold. De danske spillere skal nu også i gang med at stemme.Lionel Messi har som den første givet sin stemme til FIFA FIFPro World XI 2013. I de kommende måneder vil alle professionelle fodboldspillere i hele verden udvælge de 11 spillere, der skal repræsentere deres verdenshold.

Hvert år afgiver indehaveren af Ballon d’Or den første stemme til FIFA FIFPro World XI, og Messi afgav ivrigt sin stemme, hvorefter resten af Barcelona-holdet fulgte trop.

- Sandheden er, at det er en stor glæde at være tilbage igen og at være den første igen. Det gør mig rigtig stolt, at dem der stemmer er andre professionelle fodboldspillere, specielt fordi det er en meget speciel stemmeproces. Det her er den eneste globale pris, som er et hundrede procent baseret på spillerstemmer. Dine kollegaer ved, hvorfor en fodboldspiller er god. Det er, hvad der gør at blive udvalgt til FIFA FIFPro World XI til sådan en betydelig ære, siger Lionel Messi.

Det er niende år i træk at FIFPro organiserer World XI. Den verdensomspændende spillerforening har udsendt i omegnen af 50.000 stemmesedler til 68 lande i Asien, Afrika, Amerika og Europa – inklusiv spillerne i Danmark. Spillerne har indtil den 1. november til at udfylde deres stemmesedler.

De 11 spillere (1 målmand, 4 forsvarere, 3 midtbanespillere og 3 angribere) med flest stemmer vil blive hyldet mandag den 13. januar 2014 til FIFA Ballon d’Or gallaen i Zürich, Schweiz.

Sidste års World XI bestod af:
Iker Casillas
Dani Alves, Gérard Piqué, Sergio Ramos, Marcelo
Andrés Iniesta, Xabi Alonso, Xavi Hernández
Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, Radamel FalcaoLionel Messi har som den første givet sin stemme til FIFA FIFPro World XI 2013. I de kommende måneder vil alle professionelle fodboldspillere i hele verden udvælge de 11 spillere, der skal repræsentere deres verdenshold.

Sidste års World XI bestod af:
Iker Casillas
Dani Alves, Gérard Piqué, Sergio Ramos, Marcelo