12. 05. 2014

AaB også danske mestre i studieaktivitet

Spillerforeningen bruger mange ressourcer på at forberede spillerne til en karriere efter sporten. Især i det nordjyske har spillerne taget tilbuddene i 4player til sig. Hele 15 spillere hos de nyslåede mestre i Aalborg er studieaktive indtil videre.

- Der er nogen, som kan få et job i branchen, men det er langt fra alle. Derfor er det vigtigt at have noget at falde tilbage på. Som fodboldspiller har du meget at se til, men også en del fritid. Du har meget tid, som du eksempelvis kan bruge på at læse, forklarer Kasper Kusk, der dog endnu ikke har påbegyndt sit studie.

Det har til gengæld holdkammeraten Kenneth Emil Petersen, der læser det populære Sport Management-studie via Study4player Online Academy. Han har tidligere måttet opgive et studie i psykologi under læreruddannelsen, da kravet om fysisk tilstedeværelse ikke gik hånd i hånd med livet som professionel fodboldspiller. Men Spillerforeningens online tilbud løste den problemstilling.

- Der begynder at komme flere tilbud, der kan lade sig gøre. At det hele kan klares online gør studiet mere fleksibelt og gør, at det kan lade sig gøre, fortæller Kenneth Emil.

Han forklarer videre om den hjælp, som Study4players aftaler med uddannelsesinstitutionerne giver spillerne:

- Uddannelsesstederne ved, at fodbold er førsteprioritet. Vi er på nogle specielle vilkår, og det gør det hele meget nemmere. Vi har lidt længere tid, kan få flyttet eksamener og andre ting i den dur, siger Kenneth Emil.

Læs mere om 4player her.

Studieaktive spillere i AaB
Nicolai Larsen, Finansøkonom, UCN
Patrick Kristensen, Finansøkonom, UCN
Carsten Christensen, Bygningskonstruktør, UCN
Jeppe Curth, Forretningsinformation, AAU
Kasper Risgaard, International Handel og Markedsføring, EAAA
Anders Due, Sport Management online, UCN
Thomas Augustinussen, Sport Management online, UCN
Rasmus Würtz, Sport Management online, UCN
Kenneth Emil Petersen, Sport Management online, UCN
Jakob Ahlmann, Sport Management online, UCN
Søren Frederiksen, Sport Management online, UCN
Rasmus Thelander, HF-enkeltfag
Anders K. Jakobsen, HF-enkeltfag
Nikolaj Thomsen, HF-enkeltfag
Christian Rye, erhvervsøkonomi HF-enkeltfagFor den typiske professionelle fodboldspillere slutter den aktive karriere et sted i 30'erne. Det betyder, at størstedelen af arbejdslivet for langt de fleste kommer til at dreje sig om noget helt andet end fodbold.

Læs mere om 4player her.

Studieaktive spillere i AaB