11. 12. 2014

Resultatet af Spillernes Officielle Kåringer

Hvem blev Årets Profil i 1. Division? Hvem løb med opmærksomheden i 2. Division Øst og Vest? Og hvem blev hædret for deres engagement i Player Social Responsibility? Få det forkromede overblik over Spillernes Officielle Kåringer her.

I landets næstbedste række, 1. division, kan David Boysen lade sig hylde som Årets Profil. Den 23-årige kantspiller har siden sin retur til Lyngby og 1. division manifesteret sig som en vigtig spiller for de kongeblå med mange mål og store præstationer. Det er på den baggrund, at kollegerne har kåret topscoreren som Årets Profil i 1. division 2014.

I 2. division Øst og Vest kunne henholdsvis FC Helsingørs Martin Koch og Næstved Boldklubs Mikkel Rygaard Jensen lade sig hylde. Begge har været flittige målscorer for deres respektive klubber. Mikkel Rygaard Jensen har nettet otte gange i efterårssæsonen, mens Martin Koch har passeret modstandernes målmænd hele 12 gange. De mange mål har været stærkt medvirkende til, at kollegerne har kåret netop de to som Årets Profiler i 2. division.

Giv Racismen Det Røde Kort Prisen er blevet uddelt gennem otte år. I år tilfalder prisen den tidligere fodboldspiller Marc Nygaard. Marc Nygaard, der blandt andet har optrådt for Roda JC, Queens Park Rangers og Randers FC, har udvist stort engagement i Giv Racismen Det Korts arbejde. Det er både sket på fodboldbanen og i forbindelse med skolebesøg, og det er på den baggrund, Marc Nygaard er blevet tildelt prisen.

Arena Spartacus Prisen er en nystiftet pris, som gives til en person, der bakker op om Spillerforeningens indsatser i udsatte boligområder i Danmark. Den første modtager af prisen er Zara Mellin, der ydet en enorm indsats i forbindelse med Arena Spartacus-initiativet. Hun har i høj grad været med til at udvikle og kvalificere Arena Spartacus, og det er på den baggrund, at Zara Mellin modtager Arena Spartacus Prisen 2014.

Tidligere på måneden blev Pione Sisto kåret som Årets Profil i Superligaen, mens Pierre-Emilie Højbjerg kunne lade sig hylde som Årets Talent 2014.

Den eneste kåring, hvor vinderen fortsat mangler at blive offentliggjort, er Årets Fodboldspiller. Det sker ved DR’s Sport 2014, der afholdes den 10. januar i Herning.Hvert år hædrer Spillerforeningen og spillerne de spillere, som i løbet af kalenderåret har gjort sig særligt bemærket. Resultatet af alle kåringer ligger fast, og alle kåringer – på nær Årets Fodboldspiller 2014 – er blevet offentliggjort.