27. 11. 2014

Simone Boye er Årets Kvindelige Fodboldspiller 2014

22-årige Simone Boye er Årets Kvindelige Fodboldspiller 2014. Det er den landsholdsaktuelle Brøndby-profil blevet kåret til af hendes kvindelige kollegaer.

Det er ikke længe, 22-årige Simone Boye Sørensen har været en fremtrædende spiller i den danske liga. For kun halvandet år siden skiftede hun til Brøndby, og siden er det gået stærkt for midtbanespilleren, der har vist sig som en central figur i dansk kvindefodbold. Og hendes sæson har været så god, at hun løber med titlen som Årets Kvindelige Fodboldspiller.

Simone Boye bliver både brugt i det centrale forsvar og på den centrale midtbane. Hun skiftede til Brøndby fra BSF, men hun har også spillet fodbold i USA. I seks måneder spillede hun collegefodbold i San Antonio i Texas. Men da niveauet var lidt lavere end i 3F Ligaen, foretrak Simone Boye at vende hjem til Danmark igen.

Simone Boye Sørensen vil gerne til udlandet en dag igen, når hun føler sig klar til det.

Se Simone Boye blive overrasket af DR og Spillerforeningens formand, Thomas Lindrup, her (eksternt link).

Om kåringen

Spillerforeningen har siden 2000 kåret Årets Kvindelige Fodboldspiller, der har til formål at gøre opmærksom på vigtigheden af kvindefodbold i Danmark samtidig med, at en profil hædres. Alle Spillerforeningens kvindelige medlemmer kan stemme.

Tidligere vindere tæller spillere som Cathrine Paaske Sørensen og Katrine S. Pedersen, som begge er løbet med prisen to gange, samt Mariann Gajhede Knudsen, Mia Brogaard, Line Røddik, Sanne Troelsgaard.