16. 09. 2015

De gamle fra vest var bedst

Spillerforeningens årlige golf-arrangement for goldies endte for andet år i træk med en sejr til vest-holdet. I Helsingør var vest bare bedst.

Peter Schmeichel er én af dansk fodbolds mest vindende spillere igennem tiden. Men tirsdag den 15. september måtte Schmeichel ikke alene se sin gamle klub Manchester United tabe i Champions League. Han måtte også selv indkassere et nederlag. I DM i Golf for Fodboldspillere var det de gamle fodboldspillere vest for Storebælt, der løb med sejren. Anført af Peter Kjær tog vest-holdet en overbevisende sejr i golfmatchen, der blev afviklet hos Helsingør Golf Club. Resultatet efter de 18 huller blev, at vest-holdet kan notere sig en 10-6 sejr.

Dermed vandt vest-holdet for andet år i træk den prestigefyldte turnering, hvor gamle fodboldspillere mødes og dyster på golfbanen. Det var tredje gang, turneringen blev afviklet. Det første år tog øst-holdet sig sikkert af titlen, men siden har vest fået godt gang i spillet. Så nu er det altså Peter Schmeichel & co., der må vente et år på at få revanche.

I sin tale i forbindelse med pokaloverrækkelsen anerkendte Peter Schmeichel vest-holdets sejr. På dagen ramte de gamle fra vest boldene bedst. Og Peter Kjær lagde i sin vindertale ikke skjul på, at vest-holdet har det rigtig godt med at have taget føringen i den indbyrdes konkurrence, og at holdet agter at øge forspringet næste år.

Vinderne fra vest: Jesper Thygesen, Jes Høgh, Allan Gaarde, Peter Kjær, Martin Laursen, Klaus Granlund, Henrik Bo Larsen og Thomas Gaardsøe.
Østholdet bestod af: Peter Schmeichel, Michael Johansen, Martin Johansen, René Henriksen, Brian Jensen, Michael Schäfer, Anders Clausen og Thomas Lindrup.