05. 10. 2015

Line Røddik: Ubetinget støtte til Matildas

I Australien forhandler den australske spillerforening, PFA, og det nationale fodboldforbund, FFA, fortsat om landsholdsaftaler. Og det danske kvindelandshold sender deres uforbeholdne støtte til Matildas, fastslår Line Røddik.

Der er konflikt i australsk fodbold. Det betyder, at det australske kvindelandshold, bedre kendt som The Matildas, strejker. The Matildas er repræsenteret af den australske spillerforening, PFA, der netop nu forhandler med det australske fodboldforbund, FFA. Og det er altså en forhandling, der trækker ud. Derfor sender de danske landsholdskvinder deres uforbeholdne støtte.

- Vi har selv været i lignende forhandlinger. Vi ved, hvilket pres vores australske kollegaer er under, og derfor sender vi vores uforbeholdne støtte. Vi håber, at de australske spillere snart bliver mødt med acceptable forhold, så de kan komme tilbage til det, det handler om, nemlig spillet på banen, siger Line Røddik, der er anfører på det danske kvindelandshold.

Også Spillerforeningens formand, Thomas Lindrup, bakker op om de australske spillere såvel som deres forhandlingspart, den australske PFA.

- Den australske spillerforening har vores fulde opbakning. Nok handler fodbold om spillet på banen, men det skal foregå under ordentlige vilkår. Det gælder både, når man optræder for sin klub såvel som for sit landshold, fastslår Thomas Lindrup.