22. 10. 2015

Thomas Lindrup: Tænk længere end weekendens kamp

Thomas Lindrup opfordrer spillerne til at tænke længere end weekendens kamp. For der er et liv efter fodbolden, selvom det ikke nødvendigvis er det, man fokuserer på, når man spiller.

Dette er Thomas Lindrups leder fra Indersiden 15-3. Læs lederen og magasinet her.

Vi ved det alle sammen. Fodboldkarrieren har en stakket frist. Derfor er det afgørende, at man som fodboldspiller forbereder sig på det liv, der venter efter fodboldkarrieren. For der er et liv efter fodbolden, selvom det ikke nødvendigvis er det, man fokuserer på, når man spiller. Særligt som ung spiller kan den tilværelse synes fjern. Det ved jeg som tidligere spiller alt om.

Læs også: Dennis Sørensen: Mere end bare en fodboldspiller

Alligevel har vi oplevet en holdningsændring blandt landets fodboldspillere. Det mærker vi i Spillerforeningen, hvor vi via 4player hjælper et stigende antal fodboldspillere med second career-rådgivning. Det gælder både den unge spiller, som skal i gang med et studie, men det gælder også den i fodboldforstand ældre spiller, som er på vej ud i det almindelige erhvervsliv.

Med den nye overenskomst har vi fået endnu bedre mulighed for at hjælpe. I overenskomsten er der nemlig afsat ekstra midler til netop 4players aktiviteter. I praksis betyder det, at vi kan komme på flere klubbesøg, hvor vi kan tale med spillerne om netop deres behov og udvikling. Men det betyder også, at Spillerforeningen og Divisionsforeningen lancerer et nyt initiativ. Det hedder Fodboldens Exitseminar.

Læs også: Indersiden 15-3

Fodboldens Exitseminar 2015 bliver afholdt den 17. november. Det er et samarbejde mellem Spillerforeningen og Divisionsforeningen, og det finder sted på Brøndby Stadion. Men selvom det foregår i fodboldrammer, så er det altså noget helt andet, der er på dagsordnen. Derfor vil vi opfordre dig til – medlem eller ej – at tilmelde dig. Mest for din egen skyld.

Du kan læse mere om Fodboldens Exitseminar i denne udgave af Indersiden. Her kan du i øvrigt også læse om forholdet mellem fans og spillere, hvad Christian Poulsen og Jens Bangsbo mener om den danske træningskultur, hvad FC Midtjylland har lært om lærepenge og meget mere.

Tilmeld dig Fodboldens Exitseminar

Fodboldens Exitseminar afholdes den 17. november på Brøndby Stadion. Alle fodboldspillere er velkomne.

Tilmeld dig Fodboldens Exitseminar her.

Har du spørgsmål til Fodboldens Exitseminar eller 4players generelle aktiviteter, er du velkommen til at kontakte Jesper Mølgaard via mail eller på 27 14 49 22.