17. 08. 2016

Nordstrand: Gid jeg havde været her da jeg var 25

Den 2.-3. september afholdes Fodboldens Exitseminar 2016. Morten Nordstrand opfordrer andre spillere til at deltage. Han deltog selv sidste år, og ved den lejlighed fastslog han, han ville ønske, han kunne have deltaget i en alder af 25 år.

- Jeg ville hellere have været her, da jeg var 25. Nu står jeg her og er 32 og skal snart til at stoppe.

Ordene er Morten Nordstrands. De blev leveret sidste år i forbindelse med Fodboldens Exitseminar 2015, der blev afholdt på Brøndby Stadion.

Ved den lejlighed var den daværende AGF-spiller samlet med 75 af sine kollegaer. Og selv om de var samlet på et Superligastadion, var det ikke fodboldkarrieren, der var i fokus. Det var i stedet den karriere, der venter, når støvlerne lægges på hylden.

Fodboldens Exitseminar er et samarbejde mellem Divisionsforeningen og Spillerforeningen. Formålet med den årligt tilbagevendende begivenhed er at forberede de deltagende spillere på livet efter fodbold. For det er kun et fåtal, der kan finde et job i fodboldbranchen, når den professionelle fodboldkarriere er slut. De øvrige 99 pct. skal finde et job uden for fodboldverden. Og dér er et berømt efternavn ikke nok.

- Vi vil alle sammen vinde, og vi vil alle sammen være bedst. Vi bliver også kun bedst i erhvervslivet, hvis vi har forberedt os ordentligt, som AGF-målmanden Steffen Rasmussen fastslog ved samme lejlighed.

Læs også: TV: KARRIERESTOP OG LIVET EFTER FODBOLD - ER DU FORBEREDT?

Dialogen om den forberedelse foregår dagligt med Spillerforeningens karriererådgivningsenhed, 4player. Men Fodboldens Exitseminar er en enestående mulighed for at arbejde i dybden og møde ligesindede, der er i samme situation.

Ved Fodboldens Exitseminar 2016 er der således fokus på spillere, der nærmer sig karrierestoppet eller som for nyligt har indstillet karrieren. I år foregår det på Vingsted hotel & konferencecenter vest for Vejle og varer fra fredag den 2. september kl. 15:00 til lørdag den 3. september kl. 13:00.

Du kan læse meget mere om program og tilmelding her