07. 08. 2017

Trustrup, Smidt og Øland debatterer kvindefodboldens fremtid

I dag og i morgen afholder FIFPro en stor, international konference. Landsholdsspillerne Julie Trustrup og Karoline Smidt Nielsen deltager sammen med Mads Øland ved konferencen, der har kvindespillernes forhold på dagsordenen.

I dag og i morgen afholder den internationale spillerforening, FIFPro, en stor, international konference nær Amsterdam. Konferencen er en international organisering af kvindelige fodboldspillere, der har til formål at løfte og udvikle forholdene for kvindelige fodboldspillere internationalt og derigennem løfte sporten.

Spillere fra verdens bedste fodboldnationer såsom USA, Australien, Japan og Nigeria deltager, og de danske EM-sølvvindere er selvfølgelig ingen undtagelse. Julie Trustrup Jensen og Karoline S. Nielsen, der begge blev korsbåndsskadet før EM, repræsenterer Danmark ved konferencen. Det gør de sammen med Spillerforeningens direktør, Mads Øland, og han har store forventninger konferencen.

Læs også: Bedreforhold kan løfte landsholdet

- Jeg har store forventninger til konferencen. Kvindefodbold er inde i en rivende udvikling, og selvom der er sket nogle forbedringer, så er vi meget langt fra at være i mål. Kvindelige fodboldspillere står fortsat over for store udfordringer, og det er udfordringer, der er nødt til at blive løst. Det ser vi frem til at debattere ved konferencen, fastslår Spillerforeningens direktør.

Flere end 100 fagforeningsrepræsentanter – herunder 30 aktive spillere – fra hele verden er samlet i FIFPros hovedkvarter i Holland.

Læs også: Landsholdsmålmand med økonomiske bekymringer