01. 02. 2017

Vil du gøre en forskel? Søg ind til Politiet

Politiet er ny partner i 4player og ser et spændende match med dig fra elitesportens verden. Er du handlekraftig og ønsker at være med til at sikre trygheden i vores samfund?

Elitesportens Karrierepartnere, som drives af Job4player i samarbejde med Team Danmark, byder velkommen til Politiet. Hos Politiet ser man et godt match på de egenskaber, du har med i bagagen fra elitesporten og det, der kræves for at være betjent:

- Elitesportsudøvere er vant til at agere og indgå på et hold, hvis trup ofte bliver udgjort af spillere fra mange forskellige nationer og heraf kulturer ligesom præcis kommunikationsevne, særligt i pressede situationer, er meget vigtig, eftersom selv den mindste misforståelse vil kunne få alvorlige konsekvenser for hele teamet i både elitesport og hos politiet. Som politibetjent skal du præstere hver gang, du klarer kun jobbet via samarbejde med kollegaen, præcis som på banen, skriver Politiet i deres virksomhedspræsentation på Job4player og skriver endvidere:

- Politiet er sat i verden for at sikre demokratiet og trygheden i vores samfund. Borgerne er vores kunder, og vi skal være parate til at hjælpe dem hver eneste dag. Derfor kræver jobbet, at du har en veludviklet sans for service. Du skal kunne møde enhver person i øjenhøjde, med situationsfornemmelse og i psykisk balance. Desuden skal du besidde personlige kompetencer som analytisk tænkning, helhedsforståelse, handlekraft, kommunikation og evnen til at samarbejde og reflektere.

Der findes tre typer uddannelser og jobmuligheder inden for Politiet, hvor du – udover at kunne uddanne dig til betjent – også kan blive kadet eller arbejde i civile stillinger.

Læs mere om Politiet og de forskellige uddannelses- og jobtyper i deres virksomhedspræsentation på Job4player.

Har du generelle spørgsmål til dine karriere- og jobmuligheder, kontakt karriererådgiver i 4player, Mette Schou Brix, på mail mette.brix@spillerforeningen.dk eller telefon 26 56 19 98.