02. 03. 2018

Røddik, Harder og Nadim nomineret til World XI

Line Røddik, Pernille Harder og Nadia Nadim er alle blandt de 55 kvindelige fodboldspillere, der er nomineret til World XI 2017.

I dag, fredag den 2. marts 2018, offentliggjorde den internationale spillerforening, FIFPro, de 55 kvindelige fodboldspillere, der er nomineret til World XI 2017. Blandt de 55 nominerede er de tre danske landsholdsprofiler Line Røddik, Pernille Harder og Nadia Nadim.

Flere end 4100 kvindelige spillere fra 45 lande har stemt til dette års udgave af World XI. Det er tredje gang, at FIFPro sammen med de kvindelige fodboldspillere kårer den internationale udgave af årets hold. Der er nomineret fem målmænd, tyve forsvarsspillere, femten midtbanespillere og femten angribere.

De tre danske spillere var alle med ved sommerens EM-slutrunde i Holland, hvor Danmark som bekendt vandt sølv. Derudover har de alle gjort sig godt bemærket på deres respektive klubhold. Både Nadia Nadim og Pernille Harder var at finde på Årets Kvindelige Hold 2017, mens sidstnævnte kunne lade sig hylde som Årets Kvindelige Fodboldspiller 2017.

De 11 udvalgte offentliggøres torsdag den 8. marts 2018. Du kan læse mere om World XI og se samtlige 55 nominerede her.