07. 11. 2019

Træn gratis med ProTreatment henover vinteren

Nu kan du træne med nogle af landets dygtigste fysioterapeuter fra ProTreatment, når Team Spillerforeningen tilbyder gratis træning i november, december og januar.

AF MARTIN DONS

Det hele er bare lidt mere surt. For temperaturen svinger som regel mellem minusgrader eller få plusgrader. Og solen skal du som regel kigge langt efter, mens mørket falder på, selv om uret kun tikker omkring eftermiddagstid.

Vintertræningen kan være hård at komme igennem. Løbeture alene på landevejene tiltaler de færreste. Det samme gælder turene alene i træningscentret. Men den fysiske træning skal passes, selv om der ikke venter en kamp lige om hjørnet.

Men når foråret så små begynder at spire, mærker du, hvordan de sure timer i vinterens træningslokaler betaler sig. Frem for at gøre det alene kan du gøre det med ligesindede. Med andre fodboldspillere, som vil det samme som dig. Stå skarpest muligt til sidste halvdel af sæsonen.

Forebyggende træning med høj intensitet

Spillerforeningen og ProTreatment har sammensat et program, for at din krop er bedst muligt forberedt på de fysiske udfordringer, der venter, når klubtræningen igen starter op.

- Træningen er for den seriøse sportsmand, som rigtig gerne vil stå endnu skarpere til preseason, siger Thomas Jørgensen, stifter af ProTreatment, om den træning, som løber henover vinteren.

- Det er meget intensivt forebyggende træning, som er i den lukkede kæde. Det vil sige, vi kommer ikke ud i nogle yderpositioner eller noget, hvor der er risiko for vrid i knæ eller en muskelforstrækning eller lignende. Vi har en masse træning for forlår og baglår, som er meget, meget vigtigt for sportsudøvere, der lever af at lave cutbevægelser, sidebevægelser og des lignende. Det har vi meget fokus på.

Tilmeld dig Team Spillerforeningen her

Fuld power hele vejen

At det er en intens træning, der venter, kan Thomas Juel Nielsen bekræfte. Sidste vinter trænede forsvarsspilleren, der i dag spiller i den bedste rumænske række for Gaz Metan Medias, med.

- Vi har kørt godt med syretræning. Det er to timer ad gangen, og det er fuld power hele vejen. Så det er fedt, og det er hårdt, lød det dengang fra Thomas Juel Nielsen.

Læs også: Knæet blev finjusteret under preseason-træning

Også den danske kvindelandsholdsspiller Rikke Sevecke var forbi træningen sidste vinter.

- Jeg havde hørt, det skulle være rigtig godt at være med, og så vil jeg rigtig gerne forberede mig rigtig godt, til vi starter op igen i januar, sagde hun dengang.

Træningen gør en forskel

Thomas Jørgensen beretter om gode tilbagemeldinger fra de spillere, som gennem årene har deltaget i træningen.

- Vi får meget fine tilkendegivelser, og det gør vi også fra dem, når de er tilbage i deres klub, hvor de virkelig kan mærke en forskel. Så det er virkelig værd at udnytte det her, at der er nogen, der faktisk betaler for, at de kan få denne her form for træning, siger Thomas Jørgensen.

Den første træning er den 25. november. Du kan frit vælge, hvor mange træninger, du ønsker at deltage i. I forbindelse med træningerne er der også mulighed for behandling før eller efter.

Træning 17:30-19:30 i Aarhus og Dragør (undtaget d. 23. & 26. dec.)
Uge 48: man d. 25. nov, tirs d. 26. nov, tors d. 28. nov
Uge 49: man d. 2. dec, tirs d. 3. dec, tors d. 5. dec
Uge 50: man d. 9. dec, tirs d. 10. dec, tors. d. 12. dec
Uge 51: man d. 16. dec, tirs d. 17. dec, tors. d. 19. dec