»Det intensiverer bare jagten på trofæet«

Feature12.6.2020

»Det intensiverer bare jagten på trofæet«

Nervepirrende og intens. Det er nogle af de ord, som FC Midtjyllands Jesper Hansen sætter på slutspillet, som skydes i gang i weekenden.

Af Michael Hehr

Der var lidt mere på spil end normalt, da 26. spillerunde i sidste weekend blev blæst i gang på præcis samme tidspunkt på alle superligastadions. Vigtige placeringer skulle fordeles i grundspillets sidste runde.

Men selv om sidste weekends kampe var afgørende, så bliver de kommende ti kampe definerende for, hvordan sæsonevalueringerne kommer til at lyde i de forskellige klubber. For det er de næste ti kampe, der skal fordele medaljerne og afgøre, hvem der fortsat kan kalde sig superligaspiller.

»jeg kan egentlig godt lide strukturen og glæder mig til at prøve kræfter med den igen«

I FC Midtjylland ser keeper Jesper Hansen, der med sit 14. clean sheet i weekendens sejr over FC Nordsjælland nu har præsteret imponerende 100 clean sheets i Superligaen, frem til, at slutspillet bliver skudt i gang.

- Der er jo ikke nogen kampe overhovedet, der er lette, men det bliver bare intensiveret (når slutspillet går i gang, red.), og jeg tænker, det er fedt for seerne og for folk, der kommer på stadion, at komme ud og se de altafgørende sidste runder.

- Især kampen om guldet. Det har virkelig været spændende de sidste par sæsoner. Og det intensiverer bare jagten på trofæet, siger Hansen, der sammen med FC Midtjylland topper Superligaen med ni point ned til F.C. København på andenpladsen.

Jesper Hansen er vinder af 'Det Gyldne Bur 2019'

Selv om FC Midtjylland ikke er truet af nedrykningsspillet, så ser den midtjyske keeper, som blot har tilladt 14 mål imod sig i 26 kampe, frem til at følge de livsvigtige slåskampe for overlevelse i rækken.

- Det samme med nedrykningsslutspillet. Det er jo nervepirrende. Især i år, hvor der er de her direkte nedrykkere, så bliver det endnu mere spændende, nu her hvor de skal findes.

- Så jeg kan egentlig godt lide strukturen og glæder mig til at prøve kræfter med den igen, siger Jesper Hansen, der første gang kommer til at prøve kræfter med på søndag, hvor midtjyderne skal en tur på besøg i Aalborg.

Tilladelse Påkrævet