Artikel27.6.2022

Vest var bedst – igen

Med Rieper ved roret kom jyderne tilbage på tronen med en overbevisende sejr ved EY Masters DM i Golf for Fodboldspillere.

Af Dan Hirsch Sørensen

- Det blev ligesom sat på plads, ikke?

Glimtet i den gamle, store forsvarsspillers øjne er stort. Det skælmske smil signalerer også stolthed. For nok handler det om at have et par hyggelige dage i gamle med- og modspilleres selskab, men det betyder stadig noget at vinde.

I fraværet af en skadet Peter Kjær havde Marc Rieper i år overtaget kaptajnrollen på vest-holdet, da 24 tidligere fodspillere dystede om titlen ved EY Masters DM i Golf for Fodboldspillere på den prægtige bane i Himmerland.

- Det betyder da helt vildt meget. Især efter, at vi fik prygl sidst. Så nu måtte vi lige tilbage på vindersporet, og det skal jeg da love for, at vi kom. Faktisk var jeg aldrig i tvivl om, at vi ville vinde, siger Marc Rieper.

Ny kaptajn på øst-holdet

Øst-holdet havde i år også fået ny kaptajn. Henrik Store Larsen havde overtaget tjansen fra Klaus Berggreen, der frivilligt havde trukket sig efter, at han ellers havde sikret øst-holdet en sejr sidst, turneringen blev afviklet.

- Efter den sejr fik jeg så mange henvendelser fra jyderne, om jeg ikke nok ville træde tilbage. Som den gentleman, jeg er, lyttede jeg til den. Jeg følte mig nu ret sikker på, at Store Larsen nok skulle hive sejren hjem til os, men sådan gik det desværre ikke, siger Klaus Berggreen.

Mødte en bedre modstander

Nederlaget piner Henrik Store Larsen. Men han er også mand nok til at erkende, at der ikke var meget at stille op.

- Det var ikke vores turnering i år. Vi var oppe imod en bedre modstander. Men vi ved allerede nu, hvor der skal sættes ind næste år, understreger Henrik Store Larsen.

Højt humør

Ernst & Young er Spillerforeningens samarbejdspartner omkring golfturneringen, og Mogens Andreasen fra EY var begejstret for arrangementet. Samarbejdspartnerne fik mulighed for at spille med den ene af de to dage.

- Det er et meget fint koncept, og så er det spændende at gå en golfrunde med mange af de spillere, vi har set i fjernsynet. Der er masser af højt humør sådan en dag, og vi glæder os allerede til næste år, siger Mogens Andreasen.

De to hold bestod i år af følgende, tidligere fodboldspillere: Øst: Henrik Store Larsen, Klaus Berggreen, Brian Jensen, Michael Schäfer, Michael Johansen, Martin Johansen, René Henriksen, Michael Hemmingsen, Thomas Lindrup, Søren Pedersen, John Faxe Jensen, Daniel Jensen.

Vest: Marc Rieper, John Lauridsen, Jesper Thygesen, Thomas Gaardsøe, Allan Gaarde, Frank Pingel, Thomas Thorninger, Tommy Bechmann, Klaus Granlund, Søren Frederiksen, John Sivebæk, Patrick Kristensen.

Tilladelse Påkrævet