Spiller til Spiller23.6.2022

70: På et klubbesøg fandt Allan og Patrick ud af, at den var helt gal i Jammerbugt FC

Play button

Nogle røg på gaden. En fik slet ikke løn og blev sendt hjem til Nigeria. Andre fik ikke løn til tid tiden. Flere trænede fuld tid, men blev betalt en deltidsløn. Allan Reese og Patrick Kristensen udlægger kaosset i Jammerbugt FC.

Lyt og abonnér: Spotify, Apple Podcast, Soundcloud

Play button
Sound

Det begyndte med et helt almindeligt klubbesøg. Et af den slags besøg, vi har flere af hver sæson i hver eneste danske kontraktklub.

Men det stod hurtigt klart for spillerrådgiverne Patrick Kristensen og Allan Reese, at det ikke var et helt almindeligt klubbesøg. For »den var«, med Patricks ord, »helt gal« i Jammerbugt FC.

Manglende løn, fiktive kontrakter, fuldtidsarbejde til deltidsløn og penge i konvolutter. Det var bare nogle af problemerne for spillertruppen i Jammerbugt FC. Og hver gang, Allan og Patrick gravede et spadestik dybere, fandt de flere problemer.

Det, der altså startede med et klubbesøg tilbage i foråret, har holdt dem travlt beskæftiget lige siden. Hør dem udrulle sagen fra det første møde, til hvor vi står i dag i den her udgave af vores podcast.

Du kan blandt andet høre:

• En detaljeret gennemgang af alle kontraktbrud
  • Om kontrakten, der ikke fandtes, men som klubejer Klaus Dieter-Müller gentagende gange forsøgte at ophæve
  • Hvordan du som spiller er stillet, når klubben laver kontraktbrud
  • Og hvor sagen står lige nu