28. 11. 2006

Fodboldspillere trækker i forhandlingstøjet

Når de kommende overenskomstforhandlinger går i gang i 2007, er det med velforberedte fodboldspillere på den ene side af forhandlingsbordetSpillerforeningen og Divisionsforeningen vil i januar 2007 starte overenskomstforhandlinger, da den nuværende overenskomst gerne skal afløses af en ny pr. 1. juli 2007. Derfor samlede Spillerforeningen en række spillerprofiler mandag aften for at diskutere hvilke forhold, der skal lægges vægt på i de kommende forhandlinger. 21 professionelle fodboldspillere primært fra SAS Ligaens forskellige klubber var til stede ved mødet, der blev afholdt på Hotel Scandic i Odense.

Thomas Lindrup, Spillerforeningens formand, udtaler:

- Vi tager de kommende forhandlinger om overenskomsten meget seriøst. Derfor har vi fodboldspillere valgt at sætte os sammen allerede nu for at diskutere, hvad der er vigtigt for os, og hvordan vi kan bidrage til udviklingen af den professionelle fodboldbranche.

Der vil i det nye år blive afholdt yderligere møder med deltagelse af spillerprofiler fra de forskellige klubber. Spillerne vil således løbende blive inddraget i planlægningen og gennemførelsen af overenskomstforhandlingerne.

For yderligere kommentarer kan Spillerforeningens formand Thomas Lindrup (mobil 22 99 33 73) eller direktør Mads Øland (mobil 23 20 07 15) kontaktes.

Esben Hansen tager noter på overenskomstmødet,
hvor også andre spillerpræsentanter som fx Michael
Gravgaard, Jens Bertel Askou, Kristian Bak Nielsen,
Mads Rieper og Martin Retov deltog.Spillerforeningen og Divisionsforeningen vil i januar 2007 starte overenskomstforhandlinger, da den nuværende overenskomst gerne skal afløses af en ny pr. 1. juli 2007. Derfor samlede Spillerforeningen en række spillerprofiler mandag aften for at diskutere hvilke forhold, der skal lægges vægt på i de kommende forhandlinger. 21 professionelle fodboldspillere primært fra SAS Ligaens forskellige klubber var til stede ved mødet, der blev afholdt på Hotel Scandic i Odense.

Thomas Lindrup, Spillerforeningens formand, udtaler:

Esben Hansen tager noter på overenskomstmødet,
hvor også andre spillerpræsentanter som fx Michael
Gravgaard, Jens Bertel Askou, Kristian Bak Nielsen,
Mads Rieper og Martin Retov deltog.