23. 11. 2006

Super-trup mod racisme

Det kan godt være, at de i det daglige er modstandere. Men uden for banen står en række danske fodbold-profiler sammen om i hvert fald én ting: De giver racismen det røde kort.En lang navnerække af fodbold-profiler er netop udpeget som ambassadører for projektet ”Giv racismen det røde kort.” Et projekt, som Spillerforeningen og organisationen Mixeurope står bag. I den kommende tid tager de den lange perlerække af fodboldspillere med ud på skoler og virksomheder for at fortælle om integration og racisme i fodbold.

Truppen mod racisme tæller Michael Gravgaard og Jesper Christiansen fra F.C. København, Martin Retov, Asbjørn Sennels og Mads Jørgensen fra Brøndby IF, Jimmy Nielsen og Allan Olesen fra AaB, Niki Zimling, Jesper Bech og Lars Winde fra Esbjerg, Jonathan Richter, Michael Ribers og Morten Wieghorst fra FC Nordsjælland, Simon Poulsen og Kristian Bak Nielsen fra FC Midtjylland, Dennis Flinta og Jens Berthel Askou fra Silkeborg IF, Bora Zivkovic og Theis Rasmussen fra Vejle B, Allan Søgaard og Søren Jochumsen fra AC Horsens, Peter Graulund og Steffen Rasmussen fra AGF, Søren Pedersen og Kenneth Møller Pedersen fra Randers FC, Christopher Poulsen og Thomas Frandsen fra Viborg FF, samt Ulrik Laursen og Mads Timm fra OB.

Projektet ”Giv racismen det røde kort” tager udgangspunkt i fodboldens verden, og kampagnen er et samarbejde mellem Spillerforeningen og mixeurope, der er en forening, som arbejder med at forebygge og modvirke fremmedfrygt og racisme. Kampagnen, der løber til udgangen af 2008 støttes af Integrationsministeriet med 3,5 mio. kr., ligesom også flere virksomheder og organisationer støtter projektet.

Dan Hirsch Sørensen og Simon Christensen
Giv racismen det røde kort

Yderligere oplysninger fås hos:
Projektleder Simon Christensen på mobil: 51 20 54 08 eller hos
Projektleder Dan Hirsch Sørensen på mobil: 41 56 96 64.

www.stopracismen.dk
www.spillerforeningen.dkEn lang navnerække af fodbold-profiler er netop udpeget som ambassadører for projektet ”Giv racismen det røde kort.” Et projekt, som Spillerforeningen og organisationen Mixeurope står bag. I den kommende tid tager de den lange perlerække af fodboldspillere med ud på skoler og virksomheder for at fortælle om integration og racisme i fodbold.

Dan Hirsch Sørensen og Simon Christensen
Giv racismen det røde kort

Yderligere oplysninger fås hos:
Projektleder Simon Christensen på mobil: 51 20 54 08 eller hos
Projektleder Dan Hirsch Sørensen på mobil: 41 56 96 64.

www.stopracismen.dk
www.spillerforeningen.dk