01. 07. 2009

Spillerforeningen sender arbejdsløse fodboldspillere til Frankrig

Den årlige FIFPro Tournament, der har til formål at eksponere arbejdsløse fodboldspillere, er blevet mere relevant end nogensinde. Spillerforeningen sender et dansk hold af håbefulde kontraktløse spillere til Cannes den 11.-12. juli.

Det er femte år i træk, at den internationale spillerforening, FIFPro, afholder turneringen og andet år i træk, at et dansk hold kæmper med om opmærksomheden. I årets turnering får danskerne følgeskab af de regerende hollandske mestre samt Frankrig, Schweiz, Portugal og Slovenien.

Mediepartnerne TV2 og fodboldsitet 442.dk vil dække den danske deltagelse både under træningsugen og selve turneringen. Samtidig har Sports Management Advisor, der bl.a. rådgiver professionelle idrætsudøvere, valgt at støtte projektet ved at blive hovedsponsor.

Kresten Blæsild, der er Spillerforeningens projektansvarlige, fortæller om den danske deltagelse: ”Vi har fået samlet et rigtigt stærkt hold, og det ser jeg som en naturlig følge af klubbernes svære økonomiske kår. Samtidig sidder der virkelig mange klubber fra hele Europa og kigger med ved turneringen, og så er den store danske mediedækning selvfølgelig også med til at øge opmærksomheden om den enkelte spiller.

I dag er skæringsdatoen for ophør af kontrakter og en lang række spillere står derfor uden klub. Oven i det kan lægges de spillere, der blev ramt af Køge BK’s og FC Amagers konkurser samt de fritstillede spillere i BK Frem.

Blandt disse er Frems anfører Tim Ilsø, der fortæller om sin egen deltagelse: ”Det er en glimrende mulighed for at spille sammen med andre kontraktløse. Måske får jeg en ny kontrakt eller bare en god oplevelse. Jeg vil gerne fortsætte karrieren på så højt niveau som muligt.

Forberedelserne til FIFPro Tournament starter på træningsbanerne på Røllikevej 5 i Kastrup mandag den 6. juli kl. 15.00, og der er afrejse til Cannes fredag den 10. juli.

Læs mere om turneringen her.

For yderligere oplysninger kontakt Kresten Blæsild på tlf. 22 32 18 55 eller mail kresten.blaesild@spillerforeningen.dk.

Læs mere om turneringen her.