09. 12. 2010

Line Røddik kåret til Årets Kvindelige Fodboldspiller 2010

Ved Årets Fodboldfest løb Line Røddik, som til daglig spiller for svenske Tyresö FF, med prisen som Årets Kvindelige Fodboldspiller 2010 efter en flot sæson. Foto © Tyresö FF

En overrasket Line Røddik kunne ved Årets Fodboldfest modtage prisen som Årets Kvindelige Fodboldspiller 2010. Kåringen er ekstra prestigefuld, fordi det er kollegerne, de kvindelige danske fodboldspillere, der har peget på midtbanespilleren.

Line Røddik er med sine kun 22 år allerede en rutineret spiller, som til daglig spiller i svenske Tyresö FF. Line kendetegnes som en spiller med sans for den præcise aflevering og det klare lederpotentiale, og bliver derfor anset som en af profilerne på det svenske hold og i den svenske Damallsvenskan generelt.

Derudover har den unge forsvarsspiller allerede spillet 46 kampe for det danske A-landshold, som hun debuterede med tilbage i februar 2006.

Line har tidligere spillet for BSF og Brøndby IF.

Årets Kvindelige Fodboldspiller 2010 – Line Røddik
Position: Forsvar
Klub: Tyresö FF
Fødselsdato: 31. januar 1988
Højde: 176
A-landskampe: 46

Om kåringen
Spillerforeningen har siden 2000 kåret Årets Kvindelige Fodboldspiller, der har til formål at gøre opmærksom på vigtigheden af kvindefodbold i dansk fodbold samtidig med, at en profil hædres. Spillerforeningens kvindelige medlemmer afgør, hvem prisen går til.

Tidligere vindere omfatter spillere som Cathrine Paaske Sørensen, der er løbet med prisen to gange, Merete Pedersen, Katrine Pedersen, Mariann Gajhede Knudsen samt Mia Brogaard, som fik æren sidste år.

Kåringen sponsoreres af:

Line har tidligere spillet for BSF og Brøndby IF.

Årets Kvindelige Fodboldspiller 2010 – Line Røddik
Position: Forsvar