04. 12. 2010

William Kvist kåret til Årets Profil i Superligaen 2010

Fodboldkollegerne har kåret FCK’s midtbanemand, William Kvist til Årets Profil i Superligaen 2010. Kåringen regnes for ekstra prestigefuld, fordi det netop er spillerne i den bedste hjemlige liga, der peger på vinderen. Foto © Per Kjærbye

Den hårdtarbejdende midtbanegeneral, William Kvist er en klassisk fightertype, som til daglig styrer den centrale midtbane på klubholdet FCK. Den 25-årige FCK-anfører har haft en forrygende sæson med FCK både i den hjemlige liga og på den internationale scene og er efterhånden blevet til en rutineret og erfaren spiller på trods af sin forholdsvis unge alder.

William Kvist fik debut for A-landsholdet i 2007 og har siden da spillet 16 kampe – heriblandt blev han udtaget til VM i Sydafrika.

Årets Profil i Superligaen 2010 – William Kvist
Position: Midtbane
Klub: FC København
Fødselsdato: 24. februar 1985
Højde: 184 cm
A-landskampe: 16

Om kåringen
Det er spillerne i SAS-ligaen, der stemmer på Årets Profil i SAS-ligaen, og kåringen har fundet sted siden 1989. Prisen skiller sig ud fra Spillerforeningens andre kåringer, ved også at kunne vindes af en udlænding.

Tidligere vindere tæller spillere som Michael Gravgaard, som fik æren i både 2005 og 2006, Jesper Grønkjær, Djiby Fall og Jakob Poulsen.

Kåringen sponsoreres af:

Årets Profil i Superligaen 2010 – William Kvist