Artikel6.9.2011

DBU's appeludvalg straffer Mads Bach Lund for dobbeltrepræsentation

Spilleragent Mads Bach Lund har fået en irettesættelse og en bøde på 100.000 kr. af DBUs appeludvalg for dobbeltrepræsentation ved Jonas Troests skifte til Konyaspor.

Spilleragent Mads Bach Lund har fået en irettesættelse og en bøde på 100.000 kr. af DBU?s appeludvalg for dobbeltrepræsentation ved Jonas Troests skifte til Konyaspor.DBU’s appeludvalg har slået fast, at der var tale om en klar interessekonflikt, da Jonas Troest skiftede til Konyaspor i 2010. Således blev Jonas Troest repræsenteret af spilleragent Mads Bach Lund, som samtidig havde indgået en aftale om fremtidigt konsulentarbejde for Konyaspor.

Appeludvalget har som et resultat af dette givet Mads Bach Lund en irettesættelse og en bøde på 100.000 kr. Samtidig understreger appeludvalget vigtigheden i at have klarhed omkring, hvem spilleragenter repræsenterer i kontraktforhandlinger.

Direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, kommenterer: ”Vi er glade for, at DBU’s appeludvalg i lighed med DBU’s disciplinærudvalg nu også har slået fast, at Mads Bach Lund har handlet imod reglerne i forbindelse med sin dobbeltrepræsentation. Vi synes, at straffen burde være strengere for dobbeltrepræsentation, men vi hæfter os ved, at der er blevet slået ned på det.

Såfremt Mads Bach Lund overtræder DBU’s reglement for spilleragenter igen, kan det medføre betinget eller permanent inddragelse af hans licens som spilleragent.