Artikel11.12.2011

Og de nominerede som Årets Fodboldspiller 2011 er...

William Kvist, Niki Zimling, Christian Eriksen, Andreas Bjelland og Dennis Rommedahl er alle nominerede til titlen som Årets Fodboldspiller 2011.

De nominerede som Årets Fodboldspiller 2011 tager udgangspunkt i profilerne på det landshold, der i efteråret sikrede Danmark billetten til sommerens EM-slutrunde i Polen og Ukraine.

Stuttgarts midtbanegeneral William Kvist har muligheden for at hjemføre den eftertragtede titel for andet år i træk. Men han skal kæmpe mod to af de nye unge stjerner Andreas Bjelland og Christian Eriksen.

Andreas har i efteråret fået sit gennembrud på det danske landshold, mens Christian har slået sit navn fast i Ajax Amsterdam og på det danske landshold.

Ud over de to unge er også Niki Zimling og den hjemvendte Dennis Rommedahl blandt bejlerne. Niki har haft et forrygende år, både på klubholdende NEC Nijmigen og Club Brügge, men også på landsholdet hvor Niki har vist sig som en vigtig spiller. Dennis er efter 15 år i udlandet vendt hjem til Danmark og Brøndby IF. Dennis har vist sin klasse i Superligaen, men især på landsholdet har den rutinerede kantspiller vist sine kvaliteter, og han har været en af landsholdets bedste i året, der er gået.

Fodboldspillerne i Danmark og de danske udlandsprofessionelle vil nu gå i gang med at stemme på deres favorit.

Andreas Bjelland
Fødselsdato: 11-07-1988