Artikel5.12.2012

Feriepenge- og pensionskrav hos FC Fyn tages i fogedretten

Spillerforeningen har mistet tålmodigheden med FC Fyn i den verserende sag om feriepenge og pension. Nu bliver det op til fogeden at inddrive pengene fra den fynske fodboldklub.

Selv om der faldt en klar afgørelse, har FC Fyn fortsat ikke betalt de penge, som klubben skylder flere af deres nuværende og tidligere spillere i feriepenge og pension. Nu har Spillerforeningen, der fører sagen på vegne af spillerne, fået nok.

- Vi har været forhandlingsvillige, forstående og imødekommende. Men intet har hjulpet. Nu går den ikke længere. Derfor bliver det nu op til fogeden at vise os, hvordan vi kan få de penge, som vores medlemmer har krav på, siger Spillerforeningens direktør, Mads Øland.

Som bekendt har Spillerforeningen krav omhandlende manglende feriepenge og pensionsmidler i flere klubber. Kravet imod FC Fyn er klarlagt ved en særskilt proces i Fodboldens Voldgiftsret. FC Fyn har ikke rettet sig efter afgørelsen, hvorfor vi i dag har instrueret vores advokat om at starte arbejdet med at bringe vores krav mod FC Fyn for fogedretten.

Sagsforløbet mod FC Fyn
Den 20. juni 2010 blev der indgået aftale mellem Spillerforeningen og FC Fyn om betaling af manglende feriepenge og pension i henhold til overenskomsten. Der er dog i strid med aftalen ikke sket efterbetaling af kravene til Spillerforeningens medlemmer. Efter flere henvendelser til FC Fyn besluttede Spillerforeningen derfor i foråret 2012 at få sagen endeligt afgjort ved Fodboldens Voldgiftsret, hvorefter der faldt en endelig afgørelse 22. juni 2012. Denne afgørelse har FC Fyn som bekendt ikke fulgt.

Foto: Tinghusgården i Odense