08. 12. 2012

Nicolai Stokholm kåret til Årets Profil i Superligaen 2012

Fodboldkollegerne i Superligaen har kåret FC Nordsjællands anfører, Nicolai Stokholm, som Årets Profil i Superligaen 2012. Kåringen regnes for ekstra prestigefyldt, fordi det netop er spillerne i den hjemlige liga, der peger på vinderen.Nicolai Stokholm var en vigtig del af det FC Nordsjælland-hold, der i sommer kunne fejre klubbens første Danmarksmesterskab. Som dirigent på midtbanen spillede den 36-årige veteran 31 af de 33 kampe i guldsæsonen, imens han er den spiller, der i alt har spillet 12. flest kampe i Superligaens historie.

- Jeg er utrolig stolt af prisen, fordi det er mine modspillere i Superligaen, der har peget på mig. Samtidig er det en stor cadeau til hele holdet, fordi det kræver nogle gode medspillere at få sit eget spil til at fungere – medmindre man er Messi, lyder det en kende beskedent fra den rutinerede midtbanemand.

I indeværende sæson har Stokholm fået comeback på A-landsholdet og spillet sine første kampe i Champions League, og efter et fantastisk år som anfører for FC Nordsjælland er Nicolai Stokholm stemt ind som en fortjent vinder af titlen som Årets Profil i Superligaen 2012.

Ved overrækkelsen i DR Byen kunne en glad Nicolai Stokholm tage en prøvetur i den Mercedes SLK, som Hessel HiRE stiller til rådighed i en måned til sommer.

Årets Profil i Superligaen 2012 – Nicolai Stokholm
Fødselsdato: 1. april 1976
Position: Midtbane
Klub: FC Nordsjælland
Kampe/mål i 2012: 41/6
Tidligere klubber: Bl.a. AB, OB, Viking FK

Billederne er til fri afbenyttelse med angivelse af: Foto © Peter Højholt / peterhojholt.dk

Om kåringen
Det er spillerne i Superligaen, der stemmer på Årets Profil i Superligaen, og kåringen har fundet sted siden 1989. Prisen skiller sig ud fra Spillerforeningens andre kåringer, ved også at kunne vindes af en udlænding.

Tidligere vindere tæller spillere som Michael Gravgaard, som fik æren i både 2005 og 2006, samt Jakob Poulsen, Jesper Grønkjær og sidste års vinder, Dame N’Doye.Nicolai Stokholm var en vigtig del af det FC Nordsjælland-hold, der i sommer kunne fejre klubbens første Danmarksmesterskab. Som dirigent på midtbanen spillede den 36-årige veteran 31 af de 33 kampe i guldsæsonen, imens han er den spiller, der i alt har spillet 12. flest kampe i Superligaens historie.

Årets Profil i Superligaen 2012 – Nicolai Stokholm
Fødselsdato: 1. april 1976