Artikel8.6.2012

Prominente navne som trænere til FIFPro Tournament

Når træningen til FIFPro Tournament indledes den 2/7 og 4/7 i henholdsvis Valby og Kolding, deltager en række prominente navne fra fodboldverdenen som trænere. Heriblandt Thomas Gaardsøe, Viggo Jensen, Michael Schjønberg og Klavs Rasmussen.FIFPro Tournament 2012 sparkes i gang den 20. juli i Amsterdam, men inden da venter et par uger med intensiv træning, for de deltagende spillere. Igen i år har Spillerforeningen skaffet kompetente trænere til at lede træningen.

Således vil træningen i Valby blive med deltagelse af Klavs Rasmussen, Søren Krogh, Peter Juul, Anders Jochumsen, Morten Bech, Emeka Andersen, Jesper Falck og Janus Blond.

Til træningen i Kolding deltager ligeledes en række prominente navne i form af Thomas Gaardsøe, Viggo Jensen, Michael Schjønberg, Mogens Bruun og Janus Blond.

Klavs Rasmussen og Viggo Jensen vil begge deltage som trænere ved turneringen i Amsterdam.

Projektleder for FIFPro Tournament 2012, Kresten Blæsild, glæder sig over, at det igen i år er lykkedes at skaffe tidligere Superligatrænere samt spillere, som har erfaring fra højeste niveau:

- Igen i år er det lykkedes os at skaffe dygtige og ambitiøse trænere til vores træningssamlinger i Valby og Kolding, og det er selvfølgelig glædeligt. I bund og grund handler det om, at vi skal have fundet nye klubber til disse spillere. Og man må sige, at vi med de trænere, vi i år kan præsentere, har givet vores spillere de bedste forudsætninger for, at det lykkes.

Det danske hold møder Spanien og Frankrig i den indledende pulje.