Artikel5.1.2013

Daniel Agger Årets Fodboldspiller 2012

De danske fodboldspillere har valgt Daniel Agger til Årets Fodboldspiller 2012. Det er anden gang, at Liverpool-stjernen bliver kåret til Årets Fodboldspiller. I skarp konkurrence med William Kvist, Nicolai Stokholm, Christian Eriksen og Michael Krohn-Dehli har den elegante forsvarsspiller Daniel Agger sikret sig titlen som Årets Fodboldspiller 2012. En pris, der uddeles på baggrund af stemmer fra fodboldspillerne i Danmark og de danske udlandsprofessionelle spillere.

Den stærke stopper har igen været blandt de største profiler for Danmark, hvor han som anfører gik forrest ved EM i Polen og Ukraine. Derudover har Agger formået at holde sig fri fra skaderne, hvilket tallene fra første halvdel af 12-13-sæsonen i Premier League understreger. Her har Agger kun misset en kamp indtil videre, og det var på baggrund af en karantæne.

Facts: Daniel Agger
Fødselsdato: 12-12-1984
Position: Centralt forsvar
Klub: Liverpool FC
Kampe/mål i 2012: 49/5

Om kåringen
At blive kåret som Årets Fodboldspiller er den største hæder, der kan tilfalde en dansk fodboldspiller. Ikke kun fordi man med kåringen opnår en plads i historiebøgerne, men specielt fordi det er kollegerne - fodboldspillerne i Danmark samt de danske udlandsprofessionelle - der vælger Årets Fodboldspiller. Medlemmerne af Spillerforeningen står for valget af Årets Fodboldspiller gennem nomineringer og afstemninger.

Tidligere vindere af titlen som Årets Fodboldspiller tæller spillere som Brian Laudrup, Peter Schmeichel, Ebbe Sand, Jon Dahl Tomasson, Christian Poulsen, William Kvist, Simon Kjær og Martin Laursen.I skarp konkurrence med William Kvist, Nicolai Stokholm, Christian Eriksen og Michael Krohn-Dehli har den elegante forsvarsspiller Daniel Agger sikret sig titlen som Årets Fodboldspiller 2012. En pris, der uddeles på baggrund af stemmer fra fodboldspillerne i Danmark og de danske udlandsprofessionelle spillere.

Facts: Daniel Agger
Fødselsdato: 12-12-1984