Artikel22.3.2013

Fakkenor modtager 25.000 kr. fra Spillerforeningens Opmuntringsfond

Den tidligere FC Fredericia-spiller Brian Fakkenor må modtage omkostningsfuld behandling i Tyskland for borrelia. Familien er blevet tildelt 25.000 kr. fra Spillerforeningens Opmuntringsfond med opfordringen til andre om at give støtte.En fejldiagnosticering i det danske sygehusvæsen har fået sygdommen borrelia til at udvikle sig i svær grad hos Brian Fakkenor, der tidligere har spillet for FC Fredericia. Sygdommen betyder, at han har meget få kræfter i hænder og arme, ligesom han skal have hjælp med at gå og spise.

Familien har derfor søgt mod Tyskland for at behandle sygdommen. En beslutning, der betyder, at Brian Fakkenor er i bedring, men at familiens økonomi er presset. Således anslår familien, at der indtil videre er blevet brugt 200.000 kr. på behandling, ligesom der frem over også skal findes finansiering. Familien Fakkenor har derfor påbegyndt en indsamling for at kunne fortsætte behandlingen, og det er i den forbindelse, at spillerne nu giver deres bidrag.

Thomas Lindrup, formand i Spillerforeningen, forklarer nærmere:

- Det er svært ikke at blive påvirket af at høre en historie som Brian Fakkenors, og hvad en sygdom som borrelia kan gøre ved en mand, som ellers har været aktiv på højt plan. Når der slår et lyn ned fra en klar himmel, tror jeg, at de fleste tænker, ”Hvad nu hvis det var mig?”. Derfor vil vi gerne bidrage med vores til både Brian og hans familie i den svære tid, ligesom vi opfordrer andre til at give deres til indsamlingen.

Brian Fakkenor selv er glad for at være kommet et skridt nærmere målet:

- Jeg er meget taknemmelig for den hjælp, Spillerforeningen giver. Jeg har været i fodboldverden i mange år, og det er dejligt, at man ikke er glemt og får hjælp fra den kant.

- Vi er rigtig, rigtig glade for al den hjælp, vi har fået. Vi har brugt alt, hvad vi har, og derfor tæller hver en krone, supplerer Brian Fakkenors kone, Camilla Hviid.