Artikel24.9.2013

Øst vinder fodboldspillernes Ryder Cup

Med John Faxe Jensen og Peter Schmeichel som holdkaptajner har fodboldspillerne fra Fyn og Sjælland sikret sig håneretten over jyderne i et helt år.Det kan godt være, at jyderne dominerer Superligaen lige nu. Men på golfbanen er det fodboldspillerne fra det østlige Danmark, der er oven på. På Himmerland Golf & Spa Resort snuppede østholdet en stensikker sejr, da fodboldspillernes Ryder Cup blev afviklet. Med en samlet 12-6 sejr har Peter Schmeichel og John Faxe Jensen nu et fast greb om Made in Denmark-trofæet i i hvert fald et år frem.

I sin singlematch mod John Sivebæk afgjorde Peter Schmeichel det hele på 18. hul. Sivebæk havde ellers Schmeichel i sækken blot fem huller før afslutningen, men den store målmand sluttede stærkt af og afgjorde dermed dysten mellem de to tidligere Manchester United-spillere. Marc Rieper lå også til at vinde over John Faxe Jensen, men også Faxe viste stor mental styrke på de sidste huller. Casper Sloth, Ronnie Schwartz og Peter Kjær, der var nogle af jydernes stærkeste kort, kunne heller ikke holde stand mod østdanskerne, og derfor led jyderne trods hjemmebanefordelen et klart nederlag.

Det er Spillerforeningen, Made in Denmark og Himmerland Golf & Spa Resort, der står bag fodboldspillernes golf-arrangement. Planen er at afvikle turneringen igen næste år.

Østholdet stillede op på følgende måde: Peter Schmeichel, John Faxe Jensen, Henrik Store Larsen, René Henriksen, Michael Johansen, Martin Johansen, Michael Hemmingsen, Jess Thorup, Brian Jensen, Thomas Lindrup, Sune Heilbo og Jesper Andersen.

Vestholdet kom med følgende mandskab: Marc Rieper, Flemming Povlsen, John Sivebæk, Peter Kjær, Martin Laursen, Casper Sloth, Ronnie Schwartz, Thomas Gaardsøe, Allan Gaarde, Jes Høgh, Frank Pingel og Klaus Granlund.