04. 01. 2014

Christian Eriksen vinder prisen som Årets Fodboldspiller 2013

Fodboldspillerne i Danmark samt de danske udlandsprofessionelle har kåret Tottenham Hotspurs unge midtbanekreatør, Christian Eriksen, som Årets Fodboldspiller. I skarp konkurrence med Peter Ankersen, Martin Braithwaite, Jores Okore og Daniel Agger har den frisparksstærke midtbanespiller Christian Eriksen sikret sig titlen som Årets Fodboldspiller 2013 foran flere talentfulde danske landsholdsspillere.

Christian har i løbet af året vist sig som en af de bærende spillere hos Ajax Amsterdam, hvilket heller ikke gik ubemærket hen. Efter mange gode præstationer i det hollandske sikrede Eriksen sig et klubskifte til Premier League-klubben Tottenham Hotspur i sommer, hvor han har imponeret siden sin ankomst. Derudover har Christian Eriksen også vist sig frem som fast mand på den danske landsholdsmidtbane, hvor Morten Olsen har udvist stor tiltro til den talentfulde fynbo.

Læs Christian Eriksens reaktion på prisen og hans sæson her.

Facts – Christian Eriksen
Fødselsdato: 14-02-1992
Position: Offensiv midtbane
Klub: Tottenham Hotspur
Kampe/mål i 2013: 52/12

Om kåringen
At blive kåret som Årets Fodboldspiller er den største hæder, der kan tilfalde en dansk fodboldspiller. Ikke kun fordi man med kåringen opnår en plads i historiebøgerne, men specielt fordi det er kollegerne – fodboldspillerne i Danmark samt de danske udlandsprofessionelle – der vælger Årets Fodboldspiller. Medlemmerne af Spillerforeningen står for valget af Årets Fodboldspiller gennem nomineringer og afstemninger.

Tidligere vindere af titlen som Årets Fodboldspiller tæller spillere som Brian Laudrup, Peter Schmeichel, Ebbe Sand, Jon Dahl Tomasson, Christian Poulsen, William Kvist, Simon Kjær, Martin Laursen og Daniel Agger.

Læs mere om kåringen her.

Foto © Fodboldbilleder.dk / Mark LeechI skarp konkurrence med Peter Ankersen, Martin Braithwaite, Jores Okore og Daniel Agger har den frisparksstærke midtbanespiller Christian Eriksen sikret sig titlen som Årets Fodboldspiller 2013 foran flere talentfulde danske landsholdsspillere.

Læs Christian Eriksens reaktion på prisen og hans sæson her.

Facts – Christian Eriksen
Fødselsdato: 14-02-1992
Position: Offensiv midtbane
Klub: Tottenham Hotspur
Kampe/mål i 2013: 52/12

Om kåringen

Læs mere om kåringen her.

Foto © Fodboldbilleder.dk / Mark Leech