Artikel31.7.2014

Feriepengesag afsluttet med bod til Divisionsforeningen

Divisionsforeningen er af Fodboldens Voldgiftsret blevet pålagt at betale en bod til Spillerforeningen på 750.000 kr. for sit organisationsansvar i feriepengesagen.Fodboldens Voldgiftsret har pålagt Divisionsforeningen at betale en bod på 750.000 kr. til Spillerforeningen, da Divisionsforeningen har pådraget sig organisationsansvar. Konkret drejer det sig om passivitet efter at have erkendt sit overenskomstbrud i feriepengesagen og ved ikke at have påtalt en fondsbørsmeddelelse fra Brøndby IF.

- Det har været et urimeligt langt forløb fra kendelsen kom den 11. september 2012 til efterbetaling blev etableret i de øvrige klubber. Divisionsforeningen har været for passive i sagen og må nu betale bod for det. Vi er glade for, at vi har fået medhold i Fodboldens Voldgiftsret, siger Jeppe Curth fra Spillerforeningens bestyrelse.

- Vi håber, at Divisionsforeningen har lært af denne sag og vil være mere åbne omkring et samarbejde fremover, tilføjer han.

Spillerforeningen har i sagen samtidig argumenteret for, at FC Vestsjælland, Thisted FC og Brabrand IF var omfattede af overenskomsten fra de blev godkendt som kontraktklubber. Spillerforeningen har fået medhold i dette for Thisted FC, men ikke for Brabrand IF, mens FC Vestsjælland blev omfattet af overenskomsten fra den 1. januar 2011.

Spillerforeningen vil nu sammen med FC Vestsjælland og Thisted FC aftale efterbetaling i feriepengesagen.

Foto © Kjærbye / Fodboldbilleder.dkFodboldens Voldgiftsret har pålagt Divisionsforeningen at betale en bod på 750.000 kr. til Spillerforeningen, da Divisionsforeningen har pådraget sig organisationsansvar. Konkret drejer det sig om passivitet efter at have erkendt sit overenskomstbrud i feriepengesagen og ved ikke at have påtalt en fondsbørsmeddelelse fra Brøndby IF.