Artikel13.4.2014

Første forhandlingsmøde om ny OK er afholdt

Spillerforeningen var fredag inviteret til forhandlinger om en ny overenskomst hos Divisionsforeningen. Thomas Lindrup, Mads Øland, Jeppe Curth, Thomas Kristensen og Martin Albrechtsen deltog på spillersiden.Efter at Divisionsforeningen har valgt at opsige den nugældende overenskomst, skal vi forsøge at forhandle en ny på plads før en konflikt ellers vil starte. Første skridt blev taget fredag med et møde hos Divisionsforeningen, hvor der blev aftalt en omfattende møderække, der strækker sig ind i maj og juni.

Thomas Lindrup (formand), Jeppe Curth (bestyrelsesmedlem), Thomas Kristensen (bestyrelsesmedlem), Martin Albrechtsen og Mads Øland (direktør) deltog ved mødet på spillersiden. I de kommende forhandlinger vil flere spillere blive inddraget i forhandlingerne, som det i sidste ende er Spillerforeningens bestyrelses ansvar at gennemføre.

Thomas Lindrup udtaler:

- Nu har Divisionsforeningen kastet handsken i og med, at de har valgt at opsige overenskomsten. Derfor må vi nu gå ind i processen omkring at få en ny overenskomst på plads.

- Det er spillernes grundlæggende rettigheder, der er på spil, så det er vigtigt, at vi som spillernes fagforening, involverer spillerne selv i så høj grad som muligt. Derfor har de aktive spillere fra Spillerforeningens bestyrelse Jeppe Curth og Thomas Kristensen sammen med Martin Albrechtsen været en del af vores forhandlingsteam. Vi vil involvere yderligere en række spillere i forhandlingsforløbet, og vi vil nu arbejde på at nå frem til en ny og stærk overenskomst, inden vi ender i en konflikt.

Fra Divisionsforeningen deltog Claus Christensen (økonomidirektør i Silkeborg IF og bestyrelsesmedlem i Divisionsforeningen), Torben Oldenborg (bestyrelsesmedlem i AB og Divisionsforeningen), Jesper Jørgensen (adm. direktør i Brøndby IF), Jørgen Vinding (advokat), Ole Knudsen (jurist) og Claus Thomsen (direktør).

Thomas Lindrup udtaler: