Artikel19.6.2014

Spillerforeningen sender konfliktvarsel til Divisionsforeningen

Af Spillerforeningen

Som svar på Divisionsforeningens lockoutvarsel har Spillerforeningen nu - som det er normal praksis - svaret med konfliktvarsel. Alle spillere vil være omfattede. En faglig voldgift afgør, om konflikten kan starte tidligst 1. juli eller senere.To konfliktvarsler
Spillerforeningen har sendt to konfliktvarsler. Det sker fordi starttidspunktet for en eventuel konflikt er afhængig af udfaldet af en faglig voldgift, der skal afgøre, om Divisionsforeningen sendte deres lockoutvarsel i rette tid.

Hvis Divisionsforeningen får medhold i, at de har sendt deres lockoutvarsel tidsnok, kan en konflikt allerede starte den 1. juli. Men hvis Spillerforeningen får medhold i, at Divisionsforeningen afsendte deres lockoutvarsel for sent, kan konflikten tidligst træde i kraft fra 1. august.

- Vi er havnet i denne situation, fordi Divisionsforeningen har opsagt overenskomsten og efterfølgende sendt lockoutvarsel. Det er helt normal praksis, at vi nu følger op ved at sende konfliktvarsel til Divisionsforeningen. Vi afventer en voldgiftsafgørelse på, om en eventuel konflikt tidligst kan starte 1. juli eller senere. Vi mener jo, at Divisionsforeningens varsel til 1. juli er sendt for sent, siger Jeppe Curth fra Spillerforeningens forhandlingsudvalg.

Alle spillere omfattes af eventuel strejke
Forhandlingerne med Divisionsforeningen fortsætter, men i en eventuel konflikt vil alle spillere være omfattede af strejken.

- Vi vil selvfølgelig gøre alt, hvad vi kan, for at komme frem til en forhandlingsløsning, og vi håber ikke, at vi når til en konflikt. Men hvis det sker, vil spillerne selvfølgelig stå solidarisk sammen fra top til bund. Det gælder i divisionsklubberne såvel som i de klubber, der skal spille kvalifikation til Europa, siger Patrick Kristensen, der også sidder i Spillerforeningens forhandlingsudvalg.

Foto © Kjærbye / Fodboldbilleder.dkTo konfliktvarsler

Alle spillere omfattes af eventuel strejke

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.