Artikel10.6.2014

Vejle Boldklub og Spillerforeningen enige i feriepengesagen

Vejle Boldklubs administration af pension og feriegodtgørelse for bonus og sign-on fee til klubbens fodboldspillere har ikke fuldt ud været i overensstemmelse med overenskomsten. Efter aftale med Spillerforeningen afregner VB nu.Afregningen af pension og feriepenge sker på baggrund af kendelsen af 11. september 2012 fra Fodboldens Voldgiftsret.

Spillerforeningens direktør, Mads Øland, udtaler:

- Vi er meget glade for, at vi nu er kommet i mål i samarbejde med Vejle Boldklub.

Formand i VB Alliancen Holding A/S, Lars Skou, glæder sig over, at sagen nu er afsluttet:

- Efter en konstruktiv og løsningsorienteret dialog mellem Spillerforeningen og VB er vi nu kommet i mål. Sagen er nu slut og vi kigger fremad og glæder os til at have fokus herpå, slutter Lars Skou

Adm. direktør Per Olesen, Vejle Boldklub udtaler:

- Feriepengesagen er én af de sager, som vi gerne ville have ”vinket af” og derfor er det glædeligt at vi nu er nået i mål. Vi arbejder nu benhårdt på også at få de sidste par punkter i vores 5-punkts plan på plads, så rammerne for økonomien fremadrettet ser fornuftige ud.

Der er mellem parterne aftalt, at det endelige forligsbeløb ikke offentliggøres.Afregningen af pension og feriepenge sker på baggrund af kendelsen af 11. september 2012 fra Fodboldens Voldgiftsret.

Spillerforeningens direktør, Mads Øland, udtaler:

Adm. direktør Per Olesen, Vejle Boldklub udtaler: