Artikel6.6.2016

Jeppe Curth ny formand i Spillerforeningen

Jeppe Curth er valgt til formand for Spillerforeningen. Han overtager posten fra Thomas Lindrup, der, som en del af en planlagt rokade i organisationen, bliver Chef for spillerrådgivning.

Af Spillerforeningen

På et bestyrelsesmøde den 24. maj blev det vedtaget, at Jeppe Curth overtager formandsposten fra Thomas Lindrup, der har været formand i Spillerforeningen siden marts 2006. Valget af Jeppe Curth som ny formand er en del af planlagt rokade, der vil styrke Spillerforeningens organisation.

- Vi er rigtig glade for, at Jeppe Curth har valgt at tage imod valget som formand for Spillerforeningen. Han har længe været en vigtig og aktiv del af Spillerforeningen og vores bestyrelse, og vi er sikre på, at han den rette mand til jobbet, siger Mads Øland, direktør i Spillerforeningen, og fortsætter:

- Timingen er helt perfekt for det her formandsskifte. Det giver os unik mulighed for at styrke vores organisation, hvor vi i Jeppe får en formand, der har et indgående kendskab til vores arbejde og som forsat er aktiv som spiller. Samtidig giver det mulighed for, at Thomas kan fokusere endnu mere på at udvikle og videreføre vores spillerrådgivning.

Jeppe Curth, der spiller i Viborg FF, ser frem til at føre formandskabet videre efter Thomas Lindrup.

- Jeg er naturligvis meget glad og stolt over at være valgt til ny formand for Spillerforeningen. Jeg har længe været en del af Spillerforeningens arbejde og glæder mig til at kunne bidrage endnu mere, siger den nye formand og tilføjer:

- Det er ikke min tanke, at jeg skal ind og revolutionere alt muligt. Thomas har gjort et fantastisk job som formand, og det er det arbejde, jeg skal ind og videreføre. Selvfølgelig vil jeg sætte mit eget præg, men man skal ikke forvente de store omvæltninger, siger Jeppe Curth, der påpeger, at Thomas Lindrup stadig vil være ham, som spillerne kommer at have den daglige kontakt med.
Thomas Lindrup fortsætter nemlig i en nyoprettet rolle som Chef for spillerrådgivning. Her vil han stå for at lede og videreudvikle Spillerforeningens rådgivning.

- Jeg glæder mig til at kunne fokusere endnu mere af min tid på spillerrådgivningen. Det er her, jeg i forvejen lægger rigtig meget af min tid, og et område jeg virkelig brænder for. Jeg synes, vi gør et rigtig godt arbejde på rådgivningsområdet, og det ser jeg frem til at fortsætte og udvikle yderligere sammen med hele teamet, siger Thomas Lindrup og tilføjer:

- Jeg er samtidig glad for at kunne give stafetten videre til Jeppe, som jeg er sikker på vil gøre det rigtig godt som formand. Jeg har haft ti gode og spændende år i formandsstolen, og tiden er nu rigtig til, at der kommer en ny formand på banen. For os er det vigtigt med en formand, der har en helt tæt tilknytning til de aktive spilleres hverdag, og det har Jeppe.

Jeppe Curth tiltræder formandsposten med virkning fra dags dato og vil varetage posten sideløbende med fodboldkarrieren i Viborg FF.

Om Thomas Lindrup

40 år
Formand i Spillerforeningen siden 27. maj 2006, hvor han overtog posten efter Peter Møller.
Har spillet i Brøndby IF, OB, AGF, FC Nordsjælland, Hvidovre IF og BK Frem.
Thomas Lindrup har i sin tid som formand været med til at forhandle overenskomsten på plads i dansk fodbold mellem Spillerforeningen og Divisionsforeningen, han var med til at vinde en stor sejr for spillerne i forbindelse GOB-sagen (feriepengesagen) og har været en del forhandlingsudvalget i en række landsholdsforhandlinger, der bl.a. har resulteret i en historisk aftale for Kvinde-A-landsholdet i 2015.

Om Jeppe Curth

32 år
Formand i Spillerforeningen siden den 6. juni 2016
Næstformand i Spillerforeningen november 2015 til maj 2016
Medlem af Spillerforeningens bestyrelse siden 2008
Er ved at færdiggøre sin kandidat i Forretningsinnovation på Aalborg Universitet
Har i sin tid i Spillerforeningen været et stort aktiv for foreningens arbejde
Spiller i Viborg FF
Har spillet i Farum BK, Feyenoord, Excelcior (leje), AaB, FCM (leje)
2 Danmarks Mesterskaber med AaB
1 Pokaltitel med AaB
Topscorer i Superligasæsonen 2007-08

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.