Artikel8.1.2016

Mette Vestergaard ny adm. direktør i Player Social Responsibility

Tidligere håndboldlandsholdspiller Mette Vestergaard er ny adm. direktør i Player Social Responsibility ApS, Spillerforeningens sociale fodbold-initiativ for børn og unge i udsatte boligområder.

Mette Vestergaard er pr. 4. januar 2016 ny adm. direktør i Player Social Responsibility ApS. Mette Vestergaard kommer fra en stilling som projektleder i eventvirksomheden NordicEvent. I Player Social Responsibility vil hun have ansvaret for at fortsætte og udvikle Spillerforeningens indsats på det sociale område med sport som det primære omdrejningspunkt.

- Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang med arbejdet i Player Social Responsibility. Det er en spændende udfordring at være med til at styrke udsatte børn og unge gennem sportsaktiviteter og skabe gode rammer for deres udvikling.

I Player Social Responsibility er man meget tilfredse med at kunne byde Mette Vestergaard velkommen:

- Vi er meget glade for at få Mette med på holdet. Vi er overbevist om, at hun er den helt rigtige profil til at fortsætte og styrke det gode arbejde i Player Social Responsibility. Vi glæder os derfor til et godt og konstruktivt samarbejde, der skal komme børn og unge til gode over hele landet, sider Mads Øland, direktør i Spillerforeningen og bestyrelsesmedlem i Player Social Responsibility.

Som aktiv håndboldspiller har Mette Vestergaard haft en stor karriere på absolut topplan, hvor den tidligere landsholdsspiller bl.a. har 181 landskampe, 519 mål og to OL guldmedaljer på cv’et. Hun er stadig en del af det danske kvindelandshold i håndbold, hvor hun nu er team manager, en stilling hun beholder sideløbende med sit virke som adm. direktør i Player Social Responsibility.

Kort om Player Social Responbility
Player Social Responsibilitys formål er at drive socioøkonomisk virksomhed inden for sport, kultur og oplevelsesøkonomi med særligt fokus på at etablere sportsaktiviteter for børn og unge i udsatte boligområder, skabe rammer for kompetenceudvikling af personer i socialt udsatte grupper samt holdningsbearbejdning for børn og unge i skoler, klubber og foreninger. Fælles for alt Player Social Responsibilitys arbejde er, at det drives med de professionelle fodboldspillere som aktive ambassadører, gæstetrænere og rollemodeller.

Projekter under Player Social Responsibility

Giv Racismen Det Røde Kort: Fokus på holdningsbearbejdning blandt børn og unge gennem skolebesøg og stadionevents. Formålet er at arbejde for inklusion og mangfoldighed og bekæmpe racisme og diskrimination i både sport og samfund.

Arena Spartacus: Faste idrætsaktiviteter for børn og unge i udsatte boligområder, der bl.a. tilbyder ugentlig fodboldtræning, som giver stabile rammer, positive fællesskaber og god rollemodeller for de unge.

Spartans: Uddannelsestilbud til unge i udsatte boligområder. Gennem træneruddannelse tilbydes de unge et stærk fællesskab, der skal inspirere dem til både personlig, social og faglig udvikling, som ikke alene kommer den enkelte til gode, men også samfundet som helhed.