Artikel10.10.2016

Spillerforeningen lancerer Spillernes Stemme

Spillerforeningen lancerer Spillernes Stemme. En helt ny platform og spillernes uredigerede talerør. Det er kort sagt spillernes historier fortalt af spillerne selv.

Spillernes Stemme er fodboldspillernes nye talerør. Her kan spillerne præge dagsordenen og dele egne historier og synspunkter fra fodboldverdenens inderside. Og det glæder Spillerforeningens formand, Jeppe Curth.

- Den her nye platform giver os en unik mulighed for at positionere os selv, give et indblik i vores hverdag og besvare de spørgsmål, vi nogle gange ærgrer os over aldrig at blive stillet. Spillernes Stemme er vores mulighed for at sætte dagsordenen og præge debatten. Det er vores historier, valgt af os og fortalt af os, siger Jeppe Curth, der ser frem til at benytte den nye platform:

- Det er en mulighed, der ikke er tilgængelig andre steder i det danske mediebillede. Den ser jeg naturligvis selv frem til selv at benytte.

Spillernes Stemme afhænger helt og aldeles af spillernes engagement. Det spillernes historier, der bliver fortalt af spillerne selv. Derfor glæder Viborg-spilleren sig også over, at initiativet allerede har mødt stor opbakning blandt spillerne.

- Vi har allerede modtaget en lang række bidrag fra spillere, som ønsker at dele en eller flere historier med offentligheden. Historierne af er meget forskellig karakter, fra en mangfoldig skare af skribenter. De tæller nemlig både mænd og kvinder, fra vidt forskellige niveauer i både ind- og udland, fortæller Jeppe Curth, som i øvrigt opfordrer andre spillere til at benytte den unikke platform.

- Brug den unikke mulighed, det her er. Du har fuld kontrol. Det er din mulighed for at iscenesætte dig selv på en god måde. Eller give noget ekstra til både fans og kolleger.