19. 11. 2017

De kæmper om titlen som Årets Mandlige Fodboldspiller 2017

I samarbejde med Hessel HiRE kårer Spillerforeningen Årets Mandlige Fodboldspiller. Det sker til DR’s store sportsgallashow.

Til DR’s store sportsgallashow den 6. januar 2018 afsløres det, hvem der løber med hæderen og titlen som Årets Mandlige Fodboldspiller 2017.

Det er Spillerforeningen og Hessel HiRE, der står bag kåring, som er den mest prestigefyldte herhjemme, da det er de danske fodboldspillere, der selv både nominerer og afgør, hvem der vinder.

Sidste år var det Kasper Schmeichel, der blev hædret, og Leicester City-keeperen er også blandt de nominerede i år. Faktisk er der genvalg til alle tre nominerede fra sidste år.

Dermed er den tidligere vinder af prisen Christian Eriksen igen i år blandt de nominerede, og det samme er Thomas Delaney, der siden sidste års nominering er skiftet til tysk fodbold og Werder Bremen.

De nominerede til prisen som Årets Mandlige Fodboldspiller 2017 er:

Kasper Schmeichel, Leicester City

Thomas Delaney, Werder Bremen

Christian Eriksen, Tottenham Hotspur

Hvem er din favorit til at løbe med hæderen – giv din mening til kende på Spillerforeningens Facebook-side her.

Se med på DR1 den 6. januar 2018, hvor Spillerforeningen og Hessel HiRE kårer både Årets Mandlige og Årets Kvindelige Fodboldspiller 2017 ved Sport 2017 i Boxen i Herning.

De nominerede til Årets Kvindelige Fodboldspiller offentliggøres i den kommende uge.

Om afstemningen

At blive kåret som Årets Mandlige Fodboldspiller er den største hæder, der kan tilfalde en dansk fodboldspiller. Ikke kun fordi man med kåringen opnår en plads i historiebøgerne, men specielt fordi det er kollegerne - fodboldspillerne i Danmark og de danske udlandsprofessionelle - der vælger Årets Mandlige Fodboldspiller. Medlemmerne af Spillerforeningen står for valget af Årets Mandlige Fodboldspiller gennem nomineringer og afstemninger.