Artikel11.7.2018

Truppen på plads til træningskampen mod Frem

Team Spillerforeningen skal i dag i aktion mod 2. divisionsholdet BK Frem. Opgøret har kick-off klokken 17.00 i Valby Idrætspark.

Af Martin Dons

Der er blevet trænet hårdt og seriøst i den seneste måned, og i dag kulminerer Team Spillerforeningens preseason-træning så med en træningskamp mod BK Frem, der spillede med i forårets oprykningsspil i 2. division, hvor Valby-klubben sluttede sæsonen som nummer ni.

- Kampen mod BK Frem er en fin afslutning på et fremragende preseason-forløb, hvor vi i alt har haft over 90 spillere forbi træningen over perioden kulminerende med en træningsgang med 31 spillere. Både ProTreatment-træningen og fodboldtræningen har været velbesøgt og afviklet med stor motivation, engagement, kvalitet og intensitet, siger Kresten Blæsild, projektleder på Team Spillerforeningen.

- Der har været fem-seks sidste minuts afbud til kampen fra spillere på Superliga eller 1. divisionsniveau, der har fået kontrakter eller er til prøvetræninger i ind og udland. Og det er jo meget positivt, at de er på vej videre.

- I stedet har vi et hold klar med nogle rutinerede spillere og rigtigt mange unge spillere, og dem er vi glade for at kunne give chancen. Vi oplever hvert år, at mange spillere har vanskeligt ved at få fodfæste i overgangen fra ungdomsfodbold til seniorfodbold, selv om evnerne er der, og netop denne målgruppe har været et stort fokusområde for Team Spillerforeningen i år, forklarer Kresten Blæsild.

Der er kampstart i Valby Idrætspark klokken 17.00.

Truppen mod BK Frem

32 Nicholas Wangombe
33 Nicolai Nielsen

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.