Årets Mandlige Fodboldspiller

At blive kåret som Årets Mandlige Fodboldspiller er den største hæder, der kan tilfalde en dansk fodboldspiller. Ikke kun fordi man med kåringen opnår en plads i historiebøgerne, men specielt fordi det er kollegerne - fodboldspillerne i Danmark og de danske udlandsprofessionelle - der vælger Årets Mandlige Fodboldspiller. Medlemmerne af Spillerforeningen står for valget af Årets Mandlige Fodboldspiller gennem nomineringer og afstemninger.

Som det første led i kåringen får alle hold i Danmarksturneringen muligheden for at nominere op til 10 spillere til titlen.

De fem spillere med flest nomineringer kommer på en stemmeseddel, hvorudfra medlemmerne af Spillerforeningen peger på den fodboldspiller, de mener, har gjort sig fortjent til titlen. Det er hverken i nomineringerne eller i selve afstemningen muligt at udpege en spiller fra sin egen klub.

Årets Mandlige Fodboldspiller bliver hyldet ved en stor fest for den danske fodboldverden og modtager ved kåringen en bronzekopi af den afdøde billedhugger Knud Nellemoses skulptur "Tacklingen". Kåringen er afholdt siden 1961, efter idé af Knud Lundberg, først Socialdemokraten og siden Aktuelt.

I 1989 begyndte Spillerforeningen at kåre sin udgave af Årets Fodboldspiller, og de to kåringer blev samlet i 1994. I perioden 1998-2003 var kåringerne arrangeret af Spillerforeningen og Ekstra Bladet i fællesskab. Fra 2006 har Spillerforeningen været arrangør af kåringerne sammen med mediepartneren DR.

Propositioner

undefined

Hessel HiRE er Officiel Kåringspartner for Spillernes Officielle Kåringer. Spillerforeningen og Hessel HiRE Årets Mandlige Fodboldspiller kåres i forbindelse med DR's store sportsgalla, der hvert år afholdes i Herning.

Vindere

Tidligere vindere

Spillernes Officielle Kåringer

ÅRETS MANDLIGE FODBOLDSPILLER

Årets Mandlige Fodboldspiller er den største pris, der kan tilfalde en dansk fodboldspiller, for det er kollegerne, der står bag kåringen.

ÅRETS KVINDELIGE FODBOLDSPILLER

Årets Kvindelige Fodboldspiller er den største hæder, man som kvindelig fodboldspiller kan modtage. Det er nemlig spillerne selv, der på årlig basis kårer Årets Kvindelige Fodboldspiller.

ÅRETS TALENT

Årets Talent uddeles én gang om året til den mest lovende danske spiller i den danske liga eller udlandet, som er under 22 år på afstemningstidspunktet.

ÅRETS HOLD

Årets Hold består af de bedste spillere i de hjemlige ligaer og af danske spillere i udlandet. De spillere, der får flest stemmer i deres respektive kæder, udtages.

ÅRETS PROFILER

Årets Profiler kåres både i 3F Ligaen, 1. division, 2. division og Superligaen. Det er de sande eksperter, spillerne i hver række, der peger på deres favorit.

FIFPRO WORLD XI

FIFPro World XI er en hyldest fra spillerne til spillerne. Verdensholdet kåres af over 65.000 professionelle fodboldspillere verden over og præsenteres ved FIFA Ballon d'Or.

Bliv partner

Spillernes Officielle Kåringer

Bliv partner for Spillernes Officielle Kåringer og kom med, når vi sammen med spillerne hylder årets største præstationer.

Annoncering og content

Vil du annoncere og formidle content direkte til en unik og eksklusiv målgruppe? Formidl direkte til landets bedste fodboldspillere gennem Spillerforeningens medier.

Spillernes DM i Golf

Giv dine kunder en golfoplevelse ud over det sædvanlige, plej netværket eller nyd super dag på golfbanen sammen med nogle af de største danske fodboldstjerner gennem tiderne.

Danmarks Bedste Bane

Vær med til at sætte fokus på bedre fodboldbaner i Danmark? Så bliv partner for kåringen af Danmarks Bedste Bane.

Team Spillerforeningen

Bliv partner for Team Spillerforeningen, træningstilbuddet til alle Spillerforeningens medlemmer, hvor profiler fra Superligaen, 3F Ligaen, landshold, divisionerne og transferfrie spillere deltager.

Medlemsfordele

Har du et attraktivt produkt eller service for vores medlemmer? Se, om du kan blive en del af vores stærke fordelsprogram og få direkte adgang til en eksklusiv og eftertragtet målgruppe.

Player Social Responsibility

Vil du gøre en forskel for børn og unge i udsatte områder? Blive en vigtig del af kampen mod diskrimination i sport og samfund? Og vil du samtidig opnå en unik og aktiv csr-platform til din virksomhed?