Hjernerystelser

Der findes næppe nogle fodboldtrupper, som ikke har spillere, der har været ramt af en hjernerystelse. For i løbet af en fodboldkarriere er risikoen for en hjernerystelse stor. Og det kan have store konsekvenser. Derfor skal hjernerystelser tages seriøst. For en hjernerystelse kan ikke kun have konsekvenser for ens karriere. Den kan have det for resten af livet.

Derfor sætter Spillerforeningen i denne uge under #HovedetFørst fokus på hjernerystelser i fodbolden. Vi har talt med spillere, som har været ramt af en hjernerystelse. Som har mærket konsekvenserne på egen krop. Nogen kommer heldigvis tilbage uden mén. Men andre må betale en stor pris og lægge fodboldkarrieren på hylden. De mister ikke alene deres arbejde – de kan heller ikke længere udføre deres store passion. Andre lever med mén efter karrieren.

#HOVEDETFØRST

07.10.2019

I Spillerforeningen sætter vi fokus på hjernerystelser i fodbold

07.10.2019