AC er Årets Mandlige Talent 2016

Talentet er uomtvisteligt. Derfor scorer forsvarsspiller for andet år i træk prisen som Årets Talent i dansk fodbold.

Det synlige bevis på, at man er et fodboldtalent, og et af de største talenter endda, fik Andreas Christensen allerede sidste år. Og skulle nogen være i tvivl om talentet hos den unge forsvarsspiller, jamen så har han bare lige for en sikkerheds skyld scoret prisen som Årets Talent for andet år i træk. Valgt af kollegerne i Spillerforeningen. En hæder, som betyder meget for det danske stortalent:

- Jeg synes, det er utroligt stort. Det er mine kolleger, der har stemt, så det betyder utroligt meget. Med det unge kuld, vi har lige nu i Danmark, og som har succes i deres klubber, så er jeg virkelig glad for det, siger Andreas Christensen til DR, der var med Spillerforeningen på besøg i Borussia Mönchengladbach for at overrække prisen.

For halvandet år siden skiftede den danske forsvarsspiller fra Chelsea til Borussia Mönchengladbach på en lejeaftale, og siden er det gået stærkt for den 20-årige forsvarsspiller, der allerede for fire år siden skiftede den københavnske vestegn og Brøndby IF ud med London og Chelsea.

Og selv om han ikke er en ung mand, der taler i overskrifter udenfor banen, har hans præstationer på banen trukket masser af overskrifter i alverdens aviser. Efter en flot debutsæson i Bundesligaen, hvor Andreas Christensen for alvor fik sit gennembrud, har han været en ombejlet ung mand.

Og der har været avisoverskrifter, der mere end antyder, at de helt store klubber i verden holder et vågent øje med den rolige, danske forsvarsspiller med det fine overblik. I sommer skrev Sky Sports således, at Gladbach var villige til at betale mere end 100 millioner kroner til Chelsea, hvis englænderne ville slippe danskeren på permanent basis til tyskerne. No, lød det dengang fra den engelske storklub.

På transfermarkt.de vurderes den danske midterforsvarers værdi lige nu til 14 millioner euro. Han er på kontrakt i Chelsea frem til sommeren 2020. Det er kun halvandet år siden, at Andreas Christensen fik sin debut på A-landsholdet, og lige nu står han noteret for 10 A-landskampe. Talentet er uomtvisteligt.