26. 08. 2005

DBU imødekommer Spillerforenigens ønske om forlængelse transfervindue

Det nuværende sommer transfervindue er blevet forlænget. DBU har forlænget indeværende transferperiode. Således vil transfervinduet været åbent til og med den 11. september 2005 i stedet for til den 31. august 2005.

Foranledningen til ændringen af transfervinduets periode, var at Spillerforeningens repræsentanter i kontraktfodboldudvalget, rettede henvendelse til DBU og gjorde DBU opmærksom på FIFA’s nye transferregler. FIFA’s regler gav mulighed for at transfervinduet i Danmark kunne være åbent 12 uger efter Danmarksturneringens afslutning, hvilke bevirker at transfervinduet nu er åbent til den 11. september 2005. Divisionsforeningens medlemmer af udvalget var enige i, at denne mulighed for længere åbning af transfervinduet skulle udnyttes i Danmark. Derfor kunne overenskomstparterne, Divisionforeningen og Spillerforeningen sammen anbefale en forlængelse af transfervinduet.

Spillerforeningen er tilfreds med at transfervinduet er blevet forlænget, da det giver spillerne mulighed for at skifte nye græsgange i Danmark og klubberne en ny chance for at erhverve sige nye kvalificerede spillere.

Når sommertransfer perioden udløber den 11. september 2005 ved midnat, vil det ikke være muligt at skifte mellem danske klubber eller skifte til en dansk klub fra udlandet før vintertransfervinduet åbner den 1. til den.28. januar 2006.

For yderligere oplysninger omkring transfervinduet kontakt venligst:

Spillerforeningen på telefon 33 12 11 28

For yderligere oplysninger omkring transfervinduet kontakt venligst:

Spillerforeningen på telefon 33 12 11 28