01. 03. 2007

Retssagen mod DBU er udskudt til september

Domstolen afgjorde i dag, at Spillerforeningens retssag mod DBU skal afvikles i midten af september. Årsagen er et sæt dokumenter, som DBU gerne vil have mere tid til at læse igennem.Spillerforeningen har i retssagen blandt andet fremlagt dokumentet ”Memorandum of Understanding”, der er en aftale mellem den internationale spillerforening FIFPro og FIFA. DBU krævede mere tid til at gennemlæse dokumenterne, og Østre Landsret valgte at indfri ønsket, så retssagen nu først skal afvikles til september.

Mads Øland beklager forsinkelsen, men er dog fortrøstningsfuld:

- Vi havde håbet på, at vi kunne have holdt fast i retsdagene i marts måned. Men Østre Landsret har altså bestemt, at det bliver den 10., 11., 13 og 14. september 2007, at sagen skal behandles endeligt. Vi væbner os med tålmodighed lidt endnu, til den endelige afgørelse falder.

Retssag om overenskomst

Indholdet i denne del af retssagen mod DBU drejer sig om, at Spillerforeningen ikke mener, at DBU kan diktere ansættelsesvilkår for danske fodboldspillere, der er i strid med den overenskomst, Divisionsforeningen har indgået med Spillerforeningen;

Læs mere om Spillerforeningens retssag

Læs mere om ”Memorandum of Understanding” mellem FIFPro og FIFA

http://www.spillerforeningen.dk/viewnewsitem.jsp?id=514Spillerforeningen har i retssagen blandt andet fremlagt dokumentet ”Memorandum of Understanding”, der er en aftale mellem den internationale spillerforening FIFPro og FIFA. DBU krævede mere tid til at gennemlæse dokumenterne, og Østre Landsret valgte at indfri ønsket, så retssagen nu først skal afvikles til september.

Mads Øland beklager forsinkelsen, men er dog fortrøstningsfuld:

Retssag om overenskomst

Læs mere om Spillerforeningens retssag