01. 06. 2007

Spillerforeningen får tennis-makker

De danske sportsudøvere er blevet beriget med endnu en spillerforening, idet Tennisspillerforeningen har set dagens lys. Spillerforeningen har stået model som det gode eksempel.De danske tennisspillere har samlet sig i en fælles organisation, der har til formål at forbedre vilkårene for de aktive udøvere i tennisverdenen.

Den nyvalgte formand for Tennisspillerforeningen, Thomas Skouboe, er begejstret og stolt over den nye forening:

- Hvis vi som tennisspillere henvender os med hver vores individuelle krav og input, er det svært at blive taget alvorligt. Tennisspillerforeningen er en nødvendighed, idet vi nu har en samlet stemme, der nemmere kan få ørenlyd hos institutioner som fx Dansk Tennis Forbund, Kulturministeriet og Team Danmark.

Thomas Skouboe afslører desuden, at Spillerforeningen har været en inspirationskilde for stiftelsen:

- Vi har forberedt os ved at holde møder med Spillerforeningen, der har stillet know-how og erfaringer til rådighed for os. Det er klart, at vi som nystartet spillerforening kan lære meget af Spillerforeningen, der er stærkt rodfæstet og spiller en stor rolle for fodboldspillernes vilkår.

Han forklarer derudover, at Tennisspillerforeningen til gengæld kan bidrage med et samarbejde i paraplyorganisationen for de danske spillerforeninger i Danske Elitesportsudøveres Forening, DEF:

- Vi mener naturligvis, at Tennisspillerforeningen på sigt skal være med til at løfte hele organiseringsgraden blandt de danske sportsudøvere ved at samarbejde med fx Spillerforeningen og Håndbold Spiller Foreningen i DEF.

Formand for Spillerforeningen Thomas Lindrup glæder sig over, at flere sportsudøvere organiserer sig og hilser foreningen velkommen:

- Det giver hele sportsverdenen et løft, når flere idrætsudøvere på eliteplan vælger at organisere sig. Jeg er glad for, at vi nu kan udveksle erfaringer med tennisspillere og på den måde hjælpe alle professionelle idrætsudøvere på vej mod bedre forhold.

På den stiftende generalforsamling blev følgende bestyrelse valgt i Tennisspillerforeningen:

Formand:
Thomas Skouboe, sportschef Hvidovre Tennisklub