12. 10. 2009

Den engelske spillerforening støtter målmand i dopingsag

Den engelske spillerforening, PFA, støtter Paddy Kenny i hans sag for at få reduceret hans straf efter en positiv dopingtest. Målmanden fra Sheffield United har indgivet en appel mod hans udelukkelse i 9 måneder.Paddy Kenny blev testet positiv for brug af ephedrine den 11. maj efter sidste sæsons playoff semifinale mod Preston Nord End i den anden bedste engelske række. I september accepterede FA’s disiplinærudvalg, at den 31-årige målmand ikke tog det forbudte stof med vilje men blot indtog det uden kendskab igennem hostemedicin.

Den irske landsholdsmålmand må dog stadig tage en straf på 9-måneders udelukkelse, der begyndte 22. juli. Ifølge FA’s regler må han ikke træne med Sheffield United eller en hvilken som helst anden klub. Han vil kun være i stand til at spille de sidste to kampe i den igangværende sæson.

Målmandens appel vil blive taget op til behandling 20. oktober, hvor en repræsentant fra den engelske spillerforening også vil deltage. Paddy Kenny håber, at han kan få reduceret sin udelukkelse, så han kan spille flere kampe for sin klub og det irske landshold.