12. 06. 2009

Stor mediedækning til FIFPro Tournament 2009

Spillerforeningen har indgået en medieaftale med fodboldsitet 442.dk om dækning af FIFPro Tournament 2009, ligesom TV2 vil beskæftige sig med begivenheden, der har til formål at promovere arbejdsløse fodboldspillere. Der er stadig åbent for tilmelding.Det er femte år i træk, at den internationale FIFPro Tournament finder sted, men kun andet år med dansk deltagelse.

Mediedækningen betyder, at der vil komme et stort fokus på de deltagende spillere, som dermed forøger chancerne for at spille sig til en kontrakt med enten en dansk eller en udenlandsk klub. Thomas Lindrup, formand i Spillerforeningen, glæder sig over det nye samarbejde:

Vi er i Spillerforeningen utroligt glade for, at vi har fået aftalen i stand med 442.dk, og for at TV2 også viser interesse. Udover at levere en god indsats på banen er eksponering nøglen til at hjælpe vores medlemmer videre til en ny klub. Og i forhold til sidste års turnering er der virkelig sket en væsentlig forøgelse af mediedækningen.

Under træningsugen i Kastrup op til selve turneringen vil de tilmeldte spillere konkurrere om pladserne til selve turneringen, der finder sted i Cannes den 11. og 12. juli. Her vil de danske spillere skulle tage kampen op imod de andre deltagende hold fra Frankrig, Holland, Schweiz, Portugal og Slovenien.

Hvis du er interesseret i at deltage i FIFPro Tournament 2009, skal du kontakte Kresten Blæsild på tlf. 22 32 18 55 eller mail kresten.blaesild@spillerforeningen.dk.

Du kan læse mere om turneringen her.

Du kan læse mere om turneringen her.