24. 11. 2010

De unge uddanner sig som aldrig før

Nye historiske tal fra Undervisningsministeriet viser, at knap 50 procent af ungdomsårgangen fra 2009 forventes at gennemføre en videregående uddannelse. Det er derfor endnu vigtigere end før at følge med i uddannelseskapløbet. Foto © Stock.xchngDer vil i fremtiden blive flere højtuddannede, hvilket øger konkurrencen og understreger vigtigheden af at følge med, når det gælder om at sikre sig en uddannelse.

”I vores samfund er det så enormt vigtigt at gennemføre en uddannelse, for det giver mulighed for at vælge et godt liv,” siger undervisningsminister Tina Nedergaard.

En udmelding som Rasmus Haagensen, projektleder i Study4player, støtter op om:

”Det er vigtigt, at uddanne sig, så man er klædt ordentligt på, til man skal ud på et arbejdsmarked, som fortsat er meget sårbart. Derfor opfordrer vi vores medlemmer til at uddanne sig, så de kan få en god civil karriere efter sportskarrieren.”

Andelen, der forventes at gennemføre en videregående uddannelse, er steget til 49,4 procent, hvilket er historisk højt. Universiteterne bidrager væsentligt til at nå 50-procent målsætningen, idet 20,7 procent forventes at tage en lang videregående uddannelse.

”Det, vi kan hjælpe med i Study4player, er at få passet studiet ind i sporten uden at det ene går ud over det andet. På den måde kan elitesportsudøvere allerede nu forberede sig, til de skal ud på arbejdsmarkedet,” slutter projektleder Rasmus Haagensen.

En udmelding som Rasmus Haagensen, projektleder i Study4player, støtter op om: