10. 11. 2010

FIFPro afholder generalforsamling i Kuala Lumpur

FIFPro’s årlige generalforsamling afholdes denne gang i Kuala Lumpur i Malaysia. Her vil repræsentanter fra 52 internationale spillerforeninger mødes for at diskutere den nuværende situation for de professionelle fodboldspilleres forening. Foto © FIFProDet er den malaysiske spillerforening, PFAM, som er vært ved mødet, der afholdes den 10. og 11. november i Kuala Lumpur. Her vil de fremmødte repræsentanter diskutere forskellige emner – herunder professionaliseringen af FIFPro, social ansvarlighed, konsekvenserne af Bernard-sagen, FIFA/FIFPro World XI, den internationale sportsdomstol (CAS) samt FIFA’s seneste tiltag.

Derudover har FIFPro inviteret gæstetalere – heriblandt Matt Bilbey, vicepræsident og administrerende direktør for fodbold hos EA Sports og David Howman, administrerende direktør i det internationale dopingagentur, WADA, som begge vil holde et oplæg under mødet.

Den årlige ”Brain Wave Competition” (for bedste ide) samt den årlige overrækkelse af the ”Merit Award” (går til den spiller, som har ydet en ekstra indsats i forbindelse med en god sag) vil også finde sted under mødet.