28. 04. 2010

FIFPro Online Academy-hjemmeside er klar

FIFPro har lanceret den nye hjemmeside for det nye online-akademi, som skal hjælpe fodboldspillere med at få en uddannelse sideløbende med sportskarrieren. Hjemmesidens adresse er www.fifpro-onlineacademy.org.

Fodboldspillere, som er interesseret i at studere via FIFPro Online Academy, kan kontakte Rasmus Haagensen, som er projektleder i Study4player og medlem af FIFPros styregruppe, for yderligere information. Rasmus Haagensen kan træffes på rasmus.haagensen@spillerforeningen.dk eller tlf. 22 26 00 44.

Man kan også besøge den nye hjemmeside, hvor der findes relevante oplysninger omkring uddannelserne. Endelig er det også muligt at modtage en brochure eller en DVD med uddannelsesoplysninger, hvis man sender en e-mail til info@fifpro-onlineacademy.org.

I den nærmeste fremtid vil hjemmesiden blive benyttet af studerende der fra deres hjemland, vil kunne logge sig ind og følge deres kurser online.

Formålet med online-akademiet er at sikre, at unge fodboldspillere får muligheden for at kombinere sportskarrieren med især erhvervsfaglige uddannelser. Dette skal sørge for, at de får job efter karrieren er færdig. Det forventes, at akademiet vil blive benyttet af 250 studerende per år fra 2011. I alt deltager 12 foreninger, som er medlem af FIFPro, fra 11 forskellige EU-lande.