20. 04. 2010

Hold dig i gang og deltag i FIFPro Tournament 2010

Som sidste år arrangerer Spillerforeningen igen træning for transferfrie spillere og andre spillere, der ønsker at holde sig i gang i den forlængede sommerpause.Samtidigt vil træningen fungere som optakt til 2010-udgaven af FIFPro Tournament for transferfrie fodboldspillere, der afholdes i Rijnsburg tæt på Amsterdam i dagene 17.-18. juli.

Medlemmer af Spillerforeningen har mulighed for at komme til prøvetræning og kæmpe sig til en plads i den endelige trup. Hvis du er interesseret i at deltage, kan du se kontaktoplysninger forneden. Sidste år lykkedes dette for hele syv ud af seksten deltagende at tilspille sig en ny kontrakt efter turneringen.

Det danske hold stillede sidste år med en stærk trup, der var tæt på at gå hele vejen men endte med at tabe knebent i finalen på straffespark til et solidt fransk hold. Det høje niveau, der blev lagt for dagen blev understreget af, at flere spillere, der deltog i turneringen, havde erfaring fra Champions League, Premier League og Æresdivisionen med i bagagen.

Niveauet i år forventes yderligere forhøjet, da der også deltager hold fra Spanien og Italien.

Turneringen tiltrækker sig opmærksomhed fra fodboldklubber fra adskillige lande og direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, fortæller: “Spillere kan ende med at blive klubløse af alle mulige årsager. FIFPro Tournament giver dem muligheden for at fremvise deres kunnen foran talentspejdere fra hele verden, og som et direkte resultat af det kan adskillige spillere hvert år fortsætte deres professionelle fodboldkarrierer.

Der findes endnu ikke en hjemmeside for dette års turnering, men du kan læse mere om sidste års turnering her: http://tournament.fifpro.org

Det er både muligt for danske spillere herhjemme samt for danske spillere i udlandet at træne med og komme i betragtning til at spille på det danske hold.

Hvis du er interesseret i at deltage i træningen eller i årets turnering, skal du kontakte Kresten Blæsild på tlf. 22 32 18 55 eller mail kresten.blaesild@spillerforeningen.dk.Samtidigt vil træningen fungere som optakt til 2010-udgaven af FIFPro Tournament for transferfrie fodboldspillere, der afholdes i Rijnsburg tæt på Amsterdam i dagene 17.-18. juli.